homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 ATACAND 
Auteur Bericht

wo 28 jul, 2010 17:57 Bericht Re: ATACAND

Hallo,

Ik heb vorige week van de neurloog Atacand voorgeschreven gekregen.
Ik heb eerder propranolol,depakine en topamax geslikt,helaas werkt dit bij mij. Alleen de depakine werkte goed maar daar kom ik ontzettend van aan vandaar dat we nu atacand gaan proberen. Ik ben erg benieuwd of dit gaat werken. Het valt me bij dit medicijn op dat er in de bijsluiter niks over migraine staat en ook op internet vind ik haast niks over Atacand bij migraine.
Hoe moesten jullie opbouwen? Ik moet in 4!! maanden opbouwen. 1ste maand 4 mg, 2de maand 8 mg en zo door tot 16 mg. Ik vind dit zo langzaam gaan..... Ik heb momenteel gemiddeld 2 aanvallen in de week waarbij ik een paar uur mn bed in moet met een Zomig tablet. Ik heb ook uitvalsverschijnselen.
En aangezien ik 3 jonge kinderen heb is dit heel erg moeilijk want ik kan echt niet voor ze zorgen tijdens een aanval. Ik wil daarom zo snel mogelijk opbouwen!!!
Moesten jullie ook zo langzaam opbouwen?

Groetjes

Laatst bijgewerkt door Rian82 op do 29 jul, 2010 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

wo 28 jul, 2010 17:57
Profiel

do 29 jul, 2010 8:07 Bericht Re: ATACAND

Beste Linda, vier maanden ? Ik ben in drie weken van 4-8-12- en dan naar 16 mg. Ik zit nu net op 16 mg. maar merk nog niet veel. Het werkt ook niet direct begreep ik. Heb je gevraagd waarom zo langzaam ? Heb je lage bloeddruk ?

De reactie van andere leden van dit forum zijn positief dus ik heb ook wel hoop dat het gaat werken. Houd ons op de hoogte.

do 29 jul, 2010 8:07
Profiel

do 29 jul, 2010 14:04 Bericht Re: ATACAND

Hoi Karien.

Jammer dat jij er nog niet veel van merkt, misschien heeft het even tijd nodig.
Ik hoop dat het aanslaat want je zult er inmiddels wel radeloos van worden dat niks helpt.
Heb je last van bijwerkingen?
Wat een verschil in opbouwen he? Ik ga toch even contact opnemen met de neuroloog....
Zij vroeg of ik een hoge bloeddruk had en ik zei daarop nee, toen zei ze dan bouwen we het heel rustig op. Meestal is mijn bloeddruk rond de 120/70.
Ik hoop zo dat de atacand aanslaat. We gaan er met goede moed aan beginnen!

In mijn bovenstaande bericht schrijf ik dat ik al eerder Propranolol,depakine en topamax heb geslikt en dat dit bij mij helaas werkte. Uiteraard bedoel ik dat dit NIET werkte!!
Sinds ik preventieve medicatie slik heb moeite met concentreren. Als ik iets lees komt het gewoon niet binnen, ik moet het echt meerdere malen lezen. En ook met schriijven maak ik veel fouten, vergeet woorden enz.
Herkend iemand dit??

Karien hou je ons op de hoogte hoe het verder gaat?

Groetjes Rianne

Laatst bijgewerkt door Rian82 op do 29 jul, 2010 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

do 29 jul, 2010 14:04
Profiel

do 29 jul, 2010 14:55 Bericht Re: ATACAND

De werking van betablokkers tegen migraine kan lang op zich laten wachten.
Bij mij duurde het 3 maanden voordat het ging werken en een half jaar voordat het maximale effect was bereikt.
Tot die tijd heb je soms last van bijwerkingen omdat je lichaam aan de medicijnen moet wennen, je hebt dan een tijd lang bijwerkingen en migraine. Je situatie verslechterd dan in de opbouwfase, jammer genoeg haken nogal wat migraineurs dan af.
Misschien is er voor zo'n lanzaam opbouwschema gekozen om de last van bijwerkingen te minimaliseren.

do 29 jul, 2010 14:55
Profiel

do 29 jul, 2010 15:03 Bericht Re: ATACAND

Hoi Henk,

Het zou heel goed kunnen dat dat de reden is om zo langzaam op te bouwen.
Ik wil zo graag dat mn situatie verbetert dat ik het misschien allemaal wat te snel wil met de atacand.
Reageer jij goed op de atacand?

Groetjes

do 29 jul, 2010 15:03
Profiel

do 29 jul, 2010 20:26 Bericht Re: ATACAND

Ik gebruik geen atacand maar metoprolol, ik heb nu zo'n 75% minder aanvallen. Wel heb ik soms nog stevige hoofdpijn op dagen dat ik voorheen migraine had, met 2 a 3 paracetamol per dag krijg ik die er onder.
Imigran injecties gebruik ik nu maar 2 per maand meer in plaats van 2 per week, een hele vooruitgang dus.

do 29 jul, 2010 20:26
Profiel

vr 30 jul, 2010 14:08 Bericht Re: ATACAND

Ik gebruik atacand nu 4 maanden in combinatie met topamax.
De aanvallen namen de eerste maanden een stuk af in frequentie maar beginnen nu helaas weer toe te nemen.
Misschien dat er gewenning optreed na een aantal maanden, komt geloof ik wel vaker voor bij preventieve medicatie.
Ik word er wel een beetje moedeloos van steeds maar weer wat nieuws proberen en maar weer hopen dat dit het middel is dat je migraine lot wat dragelijker gaat maken.
Atacand is trouwens in nederland niet eens officieel geregistreerd voor de preventie van migraine . Er is alleen is noorwegen een onderzoek gedaan waar uit kwam dat atacand een gunstig effect had op de vermindering van migraine aanvallen.

vr 30 jul, 2010 14:08
Profiel

di 17 aug, 2010 16:26 Bericht Re: ATACAND

ik heb net van de neuroloog Atacand voorgeschreven gekregen. had het zelf genoemd omdat ik het hier had gelezen. Hij vond het wel leuk om te horen dat er op internet zo over die medicijnen werd gesproken en dat ik zelf op onderzoek uit ging. Wel grappig, ik had verwacht dat een neuroloog dat helemaal niets zou vinden. Maar eigenlijk ben ik steeds positiever over hem. (hij is van het hoofdpijncentrum in Amersfoort)
ik ga nu beginnen met 4mg en over 3 wkn hebben we een bel afspraak om te kijken hoe het gaat.
Ben benieuwd, straks het eerste pilletje!

di 17 aug, 2010 16:26
Profiel

wo 18 aug, 2010 8:28 Bericht Re: ATACAND

Hallo Mariel89 en andere Atacand gebruikers,

Ik zit nu een maand op 16 mg en langzaamaan wordt het toch iets minder. Waren er vroeger hoogstens drie hoofdpijnvrije dagen achter elkaar nu zijn het er met regelmaat vijf en het gaat steeds beter. Ik heb een maand opgebouwd van 4 - 8 - 12 en nu 16. Ik hoop wel dat het effect aan houdt. De hoofdpijn heeft al zoveel kapot gemaakt en weer valse hoop: ik weet niet of ik daar nog wel tegen kan.
Toch is er reden tot optimisme. Vijf dagen hoofdpijnvrij, is toch ook wat waard. Hoe gaat het nu met jou Rian, met je langzame opbouw ?

wo 18 aug, 2010 8:28
Profiel

za 21 aug, 2010 22:09 Bericht Re: ATACAND

Casje schreef:
Atacand is voor mij een grote hulp geweest om een evenwichtiger leven te leiden. Soms een heel klein beetje misselijk in het begin, een beetje duizelig, wat buiten adem, allemaal in beperkte mate, niet echt bezwaarlijk. Ik stop er nu mee voor een maand of 3 of misschien helemaal; het hangt natuurlijk wel van af of er verbetering of verergering komt.
Ik heb de Atacand anderhalf jaar geslikt. Het stoppen is op eigen initiatief al wordt het ook wel aangeraden na een jaar slikken. Dit om te kijken wat de oorspronkelijke migraine nog voorstelt. Ik stop van de ene dag op de andere(morgen) nadat ik een tijd op reis was. Het middel bouwt zichzelf af. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten.
Van een bekende hoofdpijnneuroloog die ik als 2nd opinion arts consulteerde mocht ik van niets naar 16 mg toen ik eraan begon. Eerder heb ik een tijd 8 mg geslikt en daar werd het niet beter van, haast integendeel. Sterkte Karien en even volhouden!
.

hoi Casje,
Hoe gaat het nu met jou, nu je gestopt bent met de Atacand?

- Ik vind dit een wonderbaarlijk middel want ik heb helemaal geen last van bijwerkingen! (slik het nu dus nog maar 5 dagen, maar bij de topamax was ik al flink ziek geweest. ik heb me de 3e dag wat minder lekker gevoeld en sochtends merk ik soms wel iets, maar echt niet noemenswaardig. Voor mij al heel bijzonder :ewink: nu hopen dat dat zo door zet en dat ik binnenkort naar een hogere dosis mag. (ik kan me niet voorstellen dat 4mg genoeg zal zijn?!)

za 21 aug, 2010 22:09
Profiel

zo 22 aug, 2010 11:19 Bericht Re: ATACAND

Ik ben nog steeds niet gestopt! Dit komt doordat het nog vakantie is en we tot en met volgend weekeinde steeds mensen te logeren hebben of anderszins dingen doen die bij de vakantie horen. Ik moet toegeven dat ik er ook benauwd voor ben, want stel dat het weer erger wordt. Toch wil ik het weten. Dus na volgende week dan maar stoppen.
Ik heb ook vrij weinig bijwerkingen gehad, Alleen wat gauw buiten adem en soms duizelig, vooral als ik b.v. aan het wandelen ben en buk om m'n schoenveter vast te maken. Dan kukel ik bijna voorover. Dat heeft ook te maken met mijn van nature al lage bloeddruk. Vier mg was voor mij veel te weinig, en 8 ook. Daarom dacht ik toen dat het middel niets voor mij was. Die 16 mg werkte wel. Maar ik zou rustig een maand of 2 à 3 afwachten dan kan je met zekerheid oordelen. Iedereen zit anders in elkaar dus wie weet werkt het voor jou goed in een lagere dosis. Hoe minder hoe fijner, want het zijn natuurlijk geen snoepjes. Om de hoeveel tijd wordt jouw dosis verhoogd? En wordt je bloeddruk dan ook gecontroleerd?
.

zo 22 aug, 2010 11:19
Profiel

zo 22 aug, 2010 12:47 Bericht Re: ATACAND

Ah oke, dat snap ik wel je gevoel. Lijkt me ook erg spannend om dan weer te stoppen als het zo goed helpt. Maar is er dan echt een kans dat je migraine veranderd is na het gebruiken van zo'n middel? Dat het minder vaak voor komt?

Ik heb over 2.5 week een bel afspraak met de neuroloog om te zien hoe het gaat. Maar hij heeft het nog niet gehad over verhogen etc dus dat weet ik eigenlijk niet. Geen idee of hij het uberhaubt dan al van plan is. Even afwachten dus. (kan het zijn dat de Atacand al na zo'n korte tijd gaat werken? Of is het net als met de propranolol dat je dat pas na een maand of 3 kunt zeggen?)

Mijn bloeddruk is gecontroleerd bij de neuroloog en zo nu en dan controleert mijn vader m'n bloeddruk, die heeft de spullen daarvoor ook in huis (was vroeger IC medewerker). dus dat is wel fijn :)

zo 22 aug, 2010 12:47
Profiel

zo 22 aug, 2010 14:17 Bericht Re: ATACAND

Ik stop omdat ik wil zien hoe de oorspronkelijke migraine eruit ziet na bijna 2 jaar. Dit omdat de migraine minder geworden is, althans minder van sterkte. Ik heb nog elke week migraine en moet nog steeds uitkijken met medicatiegebruik. Ik ben benieuwd of het zonder de atacand ook zo is. Zo niet, dan begin ik er opnieuw aan. Of aan iets anders.
Er wordt gezegd dat je voor een werkelijk goed oordeel over je atacand gebruik minimaal 2 maanden geslikt moet hebben, maar ik begon na 3 weken toch al duidelijk verschil te merken. Maar dat verbeterde nog in de loop van de weken die erop volgden. Ik denk dat je arts de atacand zal verhogen als je klachten gelijk blijven. Wel zorgvuldig dat hij je controleert en fijn dat je vader ook de vinger letterlijk aan je pols houdt...

zo 22 aug, 2010 14:17
Profiel

di 24 aug, 2010 22:01 Bericht Re: ATACAND

Wat een goede berichten Karien! Fijn voor je dat de atacand begint aan te slaan!
Heb je last van bijwerkingen? En na hoe lang merkte je vooruitgang? Zijn de hoofdpijnen ook minder zwaar nu de medicijnen beginnen te werken?
Ik zit nu op 8mg en ik heb momenteel erg veel aanvallen. Afgelopen week 3 aanvallen gehad waarbij ik erg beroerd ben geweest en echt een paar uur mn bed in moest. Ik hoop zo dat de atacand bij mij ook gaat aanslaan, ik word er zo moedeloos van en wat jij ook al zei;die hoofdpijn heeft al genoeg kapot gemaakt.
Ik moet zo langzaam opbouwen omdat mijn bloeddruk erg zakt, is gemiddeld 95/50. Ik ben erg duizelig hierdoor. Ik hoop dat dit minder wordt!
Mariel, ik hoop dat de atacand bij jou ook aanlaat en fijn dat je goed reageert op dit middel en dat je er niet beroerd van wordt.
Spannend Casje om even te stoppen, Ik hoop dat je niet gelijk weer meer last gaat krijgen.

Groetjes

di 24 aug, 2010 22:01
Profiel

wo 01 sep, 2010 18:42 Bericht Re: ATACAND

Hallo,

Ik slikte eerst 16 mg atacand per dag. Toen mijn migraine in jan. 2010 een aantal dagen zo hevig was,
en mijn huisarts mijn neuroloog belde, stelde hij voor 2 x 16 mg per dag te slikken.
Dit ging erg goed. Er waren weken bij dat ik geen Almogran hoefde te slikken. Wel kreeg ik, op sommige momenten, een raar gevoel in mijn borststreek. Ik ben toen weer terug gegaan naar 1 x 16 mg.
Dit ging ook nog zo goed, dat ik 7 weken geleden besloot er helemaal mee te stoppen. Had ik dit maar nooit gedaan want ik kreeg weer minstens 2 x per week migraine.
Nu ben ik sinds een week 2 x 16mg aan het slikken. Het lijkt weer de goede kant op te gaan!!

wo 01 sep, 2010 18:42
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende