homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 ATACAND 
Auteur Bericht

ma 18 jan, 2010 17:07 Bericht Re: ATACAND

Ik gebruik nog steeds Atacand en ik heb nog elke week hoofdpijnen, maar het is veel beter te doen en makkelijker weg te krijgen. Misschien neem ik eens een time-out als ik durf, om te kijken wat er nu nog van over is, of het nog net zo is als voor het slikken. Ik neem 16 mg. Vier of 8 mg werkte niet voor mij. Maar misschien is dit voor jou anders. Heb je toevallig ook nog een beetje een hoge bloeddruk?
.

ma 18 jan, 2010 17:07
Profiel

ma 18 jan, 2010 17:34 Bericht Re: ATACAND

Ik weet niet of ik een te hoge bloeddruk heb, is ook niet opgemeten.
Normaal gesproken ga ik met alle medicijnen wel naar de hoogste dossering en de hoofdpijnarts zei ook wel dat dat nog kan maar eerst dit wil proberen.
Dus je hebt nog wel veel migraine maar niet zo heftig?
Groetjes en bedankt voor je reaktie.

ma 18 jan, 2010 17:34
Profiel

ma 18 jan, 2010 19:08 Bericht Re: ATACAND

Ik zou het gewoon eerst proberen met 8 mg en dan kijken hoe het gaat. Misschien is dit genoeg voor jou. Zo niet dan kan je altijd nog 16 mg proberen. Wel raar dat je bloeddruk niet even gemeten is bij het voorschrijven van een bloeddrukverlagend middel. Je kan het zo even laten meten door de doktersassistente, zou ik doen, al is er vermoedelijk niets aan de hand. Als het wel zo zou zijn, dan heb je 2 vliegen in 1 klap. Ik heb van mezelf een lage bloeddruk, maar dit kon er nog wel bij kennelijk.
De hoofdpijn is er nog wel vaak, elke week, maar vaak zó weinig dat ik gewoon door kan gaan. Ook de medicatie werkt snel en goed. Soms is een nurofen(400) genoeg! Soms komt er een iets grotere voorbij en soms ziek ik het uit omdat ik niet meer dan 2 dagen per week wil slikken. Dan wordt het wel vervelend, maar de beloning is dat het daarna weer langer wegblijft.
Hopelijk gaat het je helpen, het zou zomaar kunnen!
.

ma 18 jan, 2010 19:08
Profiel

ma 18 jan, 2010 20:05 Bericht Re: ATACAND

ooo dat klinkt geweldig..de hoofdpijnarts zei al wel dat 8mg waarschijnlijk te weinig was, dit komt ook denk ik door mijn gewicht, ik ben 155 en weeg 80 kilo..voordat ik aan de medicatie begon 65 kilo.. waaa.. en vaak is het toch dat medicijnen ook met het gewicht te maken heeft..
Ik wil afvallen maar als je elke week een dag of twee migraine hebt, heb je geen zin om te gaan sporten of goed uitgebreid te koken.
Maar ik wil er wel op gaan letten want dit is wel extreem veel.
maar ik ben benieuwd..heel benieuwd.
Bedankt.
Anja

ma 18 jan, 2010 20:05
Profiel

wo 20 jan, 2010 15:54 Bericht Re: ATACAND

Hmm misschien een domme vraag, maar wil hem toch even stellen.. zou dit middel ook kunnen werken bij chronisch dagelijkse hoofdpijn?
Bij mij hebben betablokkers een hele lange tijd gewerkt hiertegen terwijl het toch echt alleen bij migraine wordt voorgeschreven en ik heb ook een aantal berichten gelezen over mensen met CDH die met depakine geholpen waren.. en dat wordt natuurlijk ook alleen bij mensen met migraine voorgeschreven. Ik vraag me dan af of er wel eens onderzoek naar gedaan is of dit soort middelen dus ook bij chronisch dagelijkse hoofdpijn werken, of dat er andere mensen op het forum zijn die hier ervaring mee hebben?

wo 20 jan, 2010 15:54
Profiel

di 02 feb, 2010 22:03 Bericht Re: ATACAND

anjavromans schreef:
ooo dat klinkt geweldig..de hoofdpijnarts zei al wel dat 8mg waarschijnlijk te weinig was, dit komt ook denk ik door mijn gewicht, ik ben 155 en weeg 80 kilo..voordat ik aan de medicatie begon 65 kilo.. waaa.. en vaak is het toch dat medicijnen ook met het gewicht te maken heeft..
Ik wil afvallen maar als je elke week een dag of twee migraine hebt, heb je geen zin om te gaan sporten of goed uitgebreid te koken.
Maar ik wil er wel op gaan letten want dit is wel extreem veel.
maar ik ben benieuwd..heel benieuwd.
Bedankt.
Anja

Hallo,
Ik ben al heel lang van plan mijn ervaringen te melden met deze medicatie. Ik kan zeggen dat ik een ander mens ben geworden door atacand en zeker een ander leven heb gekregen. Ik heb sinds mijn 30e migraine aanvallen, steeds een beetje frequenter bij het ouder worden. Ik ben nu 50 en de laatste 5 a 7 jaar had ik iedere week 2 a 3 dagen migraine met aura, zodanig dat ik bijna niets kon doen nou ja jullie kennen dat verhaal wel. Na jaren aantobben met Maxalt enzo kreeg ik Propranolol (of zoiets, is al weer even geleden..) maar daarvan werd ik down en ook heel erg moe, niet meer vooruit te branden. Toen ben ik (eindelijk)naar een hoofdpijnpoli (Leiderdorpziekenhuis) gegaan en kreeg 8 mg atacand voorgeschreven. Na 12 weken moest ik terugkomen, ik had in de tussentijd de dosis zelf verhoogd naar 16 mg, omdat 6 niet voldoende hielp (wel minder maar nog steeds teveel, oja en ik weeg 70 kilo) en omdat ik had gezien dat 16 mg veel gebruikt wordt door mig. patienten. De neuroloog was wat knorrig van dit zelfstandig optreden maar had het zelf ook gedaan vertelde hij. Dat 8 mg niet genoeg helpt wist hij, maar hij legde me uit dat men altijd met 8 mg moet beginnen om te kijken of er geen bijwerkingen optreden. Aangezien ik die niet had kon ik makkelijk omhoog. Na korte tijd merkte ik dat er GEEN migraine meer kwam! Dit is nu een jaar geleden en ik heb het niet vaak meer, als ik het heb is het rond menstruatie, maar nooit meer zodanig dat ik op bed moet of me echt door de dag heen sleep. Ik neem vaak moederkruid om aankomende hoofdpijn weg te krijgen. Enfin, ik ben in de overgang en tot nu toe is het goed te doen dankzij deze medicatie, iedere dag zelfde tijd 16 mg. Ik merk overigens nog wel dat ik me soms minder goed voel op de dagen dat ik "normaal gesproken" migraine had. Dan ben ik wat afwezig en gammel en moe, ik weet dit omdat de migraine een vast ritme had. Nou dit was het, zonde om zoals ik tientallen jaren te lijden als het waarschijnlijk anders kan, proberen waard!
Ik heb het op eigen houtje (internet) ontdekt, mijn huisarts wist het niet eens! Ga naar een neuroloog, en vraag erom.
ik hoop dat ik wat heb kunnen bijdragen hiermee, en sta altijd open voor vragen en/of tips, groetjes, Marie

di 02 feb, 2010 22:03
Profiel

wo 03 feb, 2010 9:56 Bericht Re: ATACAND

Ik zit nog steeds op de 8mg maar krijg veel last van pijn..eerstgister leek het of mijn rib onder mijn borst wat gekneust was en nu zit het op mijn schouderblad.Hoesten of niezen doet erg pijn..dacht dat ik misschien gevallen was of verkeerde beweging heb gemaakt maar dat kan ik me niet herinneren.
en vooral omdat het nu op mijn rechterschouder zit.
iemand zoiets met dit medicijn meegemaakt?
Ik moet van de apotheek wel mijn bloeddruk laten opmeten maar net weer 3 dagen migraine gehad en dan ben ik al blij dat ik naar de wc kan lopen.
Voel me nu nog galm en heb nog wat hoofdpijn maar het is wel weer te doen..Vorige week eigenlijk constant migraine gehad..zo'n migraine die niet doorzet.
Nu eindelijk wel, incl. overgeven en dus die pijn in mijn zij en schouderblad. Heel maf.
Hopen dat ik mag verhogen en dat dat snel gaat werken..wordt een beetje moedeloos...
Groetjes van Anja

wo 03 feb, 2010 9:56
Profiel

wo 03 feb, 2010 16:18 Bericht Re: ATACAND

anjavromans schreef:
Ik zit nog steeds op de 8mg maar krijg veel last van pijn..eerstgister leek het of mijn rib onder mijn borst wat gekneust was en nu zit het op mijn schouderblad.Hoesten of niezen doet erg pijn..dacht dat ik misschien gevallen was of verkeerde beweging heb gemaakt maar dat kan ik me niet herinneren.
en vooral omdat het nu op mijn rechterschouder zit.
iemand zoiets met dit medicijn meegemaakt?
Ik moet van de apotheek wel mijn bloeddruk laten opmeten maar net weer 3 dagen migraine gehad en dan ben ik al blij dat ik naar de wc kan lopen.
Voel me nu nog galm en heb nog wat hoofdpijn maar het is wel weer te doen..Vorige week eigenlijk constant migraine gehad..zo'n migraine die niet doorzet.
Nu eindelijk wel, incl. overgeven en dus die pijn in mijn zij en schouderblad. Heel maf.
Hopen dat ik mag verhogen en dat dat snel gaat werken..wordt een beetje moedeloos...
Groetjes van Anja

He wat vervelend allemaal! Maar uiteindelijk mag je vast omhoog, hou je daar maar aan vast, alleen wel beter via de neuroloog of huisarts, niet op eigen houtje zoals ik. Misschien dat die pijnen ook komen door het verkrampen of het niet veel bewegen tijdens je laatste migraine aanval. Het hoeft niet door het medicijn te komen, soms gaat alles pijn doen he. Sterkte!

wo 03 feb, 2010 16:18
Profiel

do 04 feb, 2010 19:15 Bericht Re: ATACAND

hoi allemaal,

sinds ongeveer een half jaar slik ik Atacand, na eerst propanolol ( gaf bij mij onwijze benauwdheidsklachten) en topamax ( daarmee verergerde mijn migraine) te hebben geprobeerd als preventief middel.
Ik was eigenlijk sceptisch over preventieve medicatie, maar kan alleen maar de positieve reacties hier onderschrijven.
Ik slik nu 24 mg per dag ( 16 mg 's ochtends, 8 mg voor het slapen gaan).
De enige bijwerking die ik heb is af en toe wat duizelig/ licht in mijn hoofd. Maar hier valt absoluut mee te leven in verhouding tot migraine.
Nog steeds heb ik wel eens migraine ( ongeveer eens in de anderhalve week) maar deze aanvallen zetten niet zo heftig door ( soms is een ibuprofen 400 mg al voldoende om verder te kunnen), meestal hoef ik niet eens een pijnstiller te nemen, maar gaat met even plat liggen d emigraine weer weg.
ik slik het nu een half jaar, maar zit nog steeds te wachten op de terugval...d it heb ik nl eerder gehad bij andere medicatie. i khoop natuurlijk dat het zo blijft!

groetjes, Nicole

do 04 feb, 2010 19:15
Profiel

do 04 feb, 2010 19:50 Bericht Re: ATACAND

Wat klinkt dat allemaal goed.
ik wist niet dat je ook 24mg mag slikken.
Wat je schrijft, ik heb ook veel geprobeerd en de eerste twee maanden dacht ik dat het een wondermiddel was en had ik bijna geen migraine maar na die twee maanden kwam het eens zo hard terug, net of het de tijd moest inhalen dat ik het niet had. Dus ik ken het wel.
Ik hoop dat ik snel hoger mag..hoe snel mochten jullie verhogen an 8mg naar meer?
Ik heb nu over een paar weken een gesprek en dan zit er 6 weken tussen.. zou ik ook eerder kunnen aanvragen of ik eerder mag verhogen?
groetjes en bedankt.
Anja

do 04 feb, 2010 19:50
Profiel

do 04 feb, 2010 21:11 Bericht Re: ATACAND

Hoi Anja,
Gewoon zelf de regie nemen en een voorstel doen aan je arts, maak een terugbel-afspraak en zeg dat je niet voldoende baat hebt bij 8mg, en dat je naar 16 wilt, misschien dat je eerst je bloeddruk moet laten opmeten, maar dan kan je proberen je afspraak te vervroegen, want iedere dag dat je migraine het is er éen te veel. Ben benieuwd, sterkte!

do 04 feb, 2010 21:11
Profiel

do 27 mei, 2010 11:01 Bericht Re: ATACAND

Hallo,
Ik wilde even melden dat ik nu een "pauze" moet houden wat betreft de inname van Atacand. Helaas werkte het ineens niet meer, en kwamen de wekelijkse aanvallen van daarvoor weer terug. Ik heb geprobeerd meer te nemen, maar dit gaf a geen verlichting en b werd ik doodmoe van doses hoger dan 16 mg. Ik was heel erg teleurgesteld want ik had verwacht dat ik "nooit" meer migraine zou hebben, het preventief slikken hielp zo goed. Ik ben naar mijn neuroloog gegaan en hij zei (gelukkig) dat dit wel vaker voorkomt, en dat je na een pauze van een paar maanden weer opnieuw kunt beginnen en dat je dan grote kans hebt dat je weer een jaar of zo baat zult hebben van de Atacand. In deze pauze moet ik dan wel een hoofdpijndagboek bijhouden, maar dat is heel simpel, gewoon weer 3 dagen per week last, plus de rotdag daarvoor met negatieve buien zware vermoeidheid etc. Nu gebruik ik dus even injecties met Immigran, dit zorgt er voor dat ik weer kan opstaan en redelijk de dag doorkom met de hoofdpijn, maar ik blijf doodop en lusteloos suf en ongeconcentreerd dus het kan nog een stuk beter. Volgende week ga ik weer naar de neuroloog en zal hij me ws adviseren weer te beginnen, misschien samen met nog een ander medicijn. Ik gebruik ook Moederkruid bij de Migrainemedicijnen, dit ontspant je bloedvaten en zorgt bij mij voor minder hoofdpijn, als ik net tegen een aanval aanzit. Dus als ik geen Immigran hoef/wil gebruiken, doe ik het met Moederkruid en een zetpil Naproxen, dit is voorgeschreven ook door de neuroloog. Ik hoop dat er mensen zijn die ook deze ervaring hadden met Atacand, ben benieuwd hoe het hen is vergaan. Ik weet dat ik een hormonale mig. heb, en dat die zeer hardnekkig zijn, maar ik geef het niet op.
Anja hoe is het met jou gegaan? Groetjes, Cécile

do 27 mei, 2010 11:01
Profiel

do 27 mei, 2010 11:04 Bericht Re: ATACAND

anjavromans schreef:
Wat klinkt dat allemaal goed.
ik wist niet dat je ook 24mg mag slikken.
Wat je schrijft, ik heb ook veel geprobeerd en de eerste twee maanden dacht ik dat het een wondermiddel was en had ik bijna geen migraine maar na die twee maanden kwam het eens zo hard terug, net of het de tijd moest inhalen dat ik het niet had. Dus ik ken het wel.
Ik hoop dat ik snel hoger mag..hoe snel mochten jullie verhogen an 8mg naar meer?
Ik heb nu over een paar weken een gesprek en dan zit er 6 weken tussen.. zou ik ook eerder kunnen aanvragen of ik eerder mag verhogen?
groetjes en bedankt.
Anja

Hoi Anja,
ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en welke dosis je bent gaan gebruiken.
Groetjes Cécile

do 27 mei, 2010 11:04
Profiel

do 15 jul, 2010 20:00 Bericht Re: ATACAND

Nieuw op deze site. Vrouw van 59 en echt alles al gezien en geslikt. Vorig jaar zelfs een operatie gehad om de hoofdzenuw van de ader te scheiden, maar zelfs dat hielp niet. Nu moet ik me voor de zoveelste keer opladen om weer een nieuw middel te proberen als profylaxe. Atacand. Wat jullie schrijven geeft mij net de moed die ik nodig heb. Ik zit nu in week 2 op 8 mg. en merk nog niet heel veel. Ik ga in 4 weken naar 16 mg. Dat zie ik velen van u doen.
Ik ben optimistisch (als altijd.... zucht) en houd u op de hoogte. Wordt een van U er misselijk van ?

do 15 jul, 2010 20:00
Profiel

zo 18 jul, 2010 20:11 Bericht Re: ATACAND

Atacand is voor mij een grote hulp geweest om een evenwichtiger leven te leiden. Soms een heel klein beetje misselijk in het begin, een beetje duizelig, wat buiten adem, allemaal in beperkte mate, niet echt bezwaarlijk. Ik stop er nu mee voor een maand of 3 of misschien helemaal; het hangt natuurlijk wel van af of er verbetering of verergering komt.
Ik heb de Atacand anderhalf jaar geslikt. Het stoppen is op eigen initiatief al wordt het ook wel aangeraden na een jaar slikken. Dit om te kijken wat de oorspronkelijke migraine nog voorstelt. Ik stop van de ene dag op de andere(morgen) nadat ik een tijd op reis was. Het middel bouwt zichzelf af. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten.
Van een bekende hoofdpijnneuroloog die ik als 2nd opinion arts consulteerde mocht ik van niets naar 16 mg toen ik eraan begon. Eerder heb ik een tijd 8 mg geslikt en daar werd het niet beter van, haast integendeel. Sterkte Karien en even volhouden!
.

zo 18 jul, 2010 20:11
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende