homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
 Haptotherapie/migraine?? 
Auteur Bericht

wo 24 feb, 2010 22:04 Bericht Haptotherapie/migraine??

He hallo eindelijk een site gevonden die bij mij past, denk ik!
Hier mijn verhaal in het kort:
Heb al sinds de puberteit migraine vooral hormonaal toen zo 1x per maand of per 2 maanden.
Na van mijn 18de-23ste verschrikkelijke dingen te hebben meegemaakt- 3,5 jaar lang heftige hoofdpijnen/ migraine dagelijks.
Verdween later weer en beperkte zich weer tot 1 a 2 x per maand een aanval.
5 jaar gelden is bij mijn partner een hersentumor ontdekt en 2 jaar lang was het vreselijk druk, emotioneel en onzeker, met voor mij de nodige aanvallen.
Mijn partner is nu, tja hoe zal ik het zeggen..........stabiel ziek, de kanker lijkt weg maar blijft bij elke controle spannend en zijn hypofyse is door chemo en bestraling kapot en doet dus niets meer, met alle gevolgen van dien!!
Maar hij leeft, kan elke dag iets ondernemen (een boodschap of bezoekje) en verder slaapt hij veel.
Sinds het met hem iets........... beter gaat, gaat het met mij helemaal niet, heb vorig jaar van april t/m november bijna constant in bed gelegen met migraine, lijkt op èèn grote aanval.
Nu op het moment nog bijna dagelijks een aanval.
Ik heb echt al zoveel geprobeerd:
Depakine, Amitryptline, Topamax, propanolol, ZomigZip,Seroxat,Oxazepam,Fluoxetine,
Lyrica,Zetpillen Imigran en een combinatie van 2 pcm+1Napoxen+1Domperidon.
Daarnaast heb ik ook therapiën gevolgd bij:
Psycholoog, Osteopaat, accupunctuur, Fysiotherapie, Homeopathie, Hoofdpijnarts neuroloog en net 3 maanden in revalidatiecentrum.
Krijg nog over 4 weken een vervolg therapie daar en daarna behandeling bij haptotherapie.
Ik zou het kort houden maar dat lukte niet zo goed!!
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met een behandeling van een haptotherapeut bij migraine??
ben benieuwd, groetjes monique

wo 24 feb, 2010 22:04
Profiel

wo 24 feb, 2010 22:06 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Oh ja ik gebruik nu bij een aanval een injectie of neusspray imigran waarvan de injectie nog het beste werkt!!
Verder geen medicatie omdat ik van alles tot nu toe zo ziek zwak en misselijk wordt!
gr Monique

wo 24 feb, 2010 22:06
Profiel

do 25 feb, 2010 8:03 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Hoi Monique, ik heb wel ervaring met een haptonome/fysio. Niet voor de migraine maar wel voor ander pijn management. Ik heb er veel aan gehad, maar je moet het wel zijn tijd geven. En het bekende kwartje moet bij je vallen. Dan kun je er heel veel mee.

Ze leren je anders omgaan met de pijn die jij hebt. Ik heb daar leren luisteren naar mijn lijf en de signalen die het afgeeft.

Het moet wel goed klikken met je therapeut en als de manier van werken je niet bevalt geef dat aan. Ik had eerst eentje die me vreselijk op mijn lachspieren werkte. Ze heeft me toen over gedragen aan haar collega. En die had een heel andere invalshoek die me wel lag.

De eerste was nog al zweverig, de laatste werkte meer met je laten voelen wat bepaalde dingen met je doen. En dat lag me beter.

do 25 feb, 2010 8:03
Profiel

do 25 feb, 2010 10:24 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Ha Katertje,
Fijn te horen dat je uiteindelijk de goed therapeut heb gekregen en dat je er baat bij hebt.
Ik heb al een intake en eerste behandeling gehad dat is 4 weken geleden en na deze eerste behandeling heb ik 3 weken echt geen kant opgekund, pas sinds gister gaat het weer ietsje beter!!
Ben geneigd dan na zo`n uitwerking gelijk te zeggen ik kap ermee maar ik geef het toch nog een kans.
Krijg nu eerst in een revalidatiecentrum 5 weken 2x per week een behandling in een groep van de haptotherapeut dat begint over 2 weken, dus............... ben benieuwd, ik laat je horen hoe dat dan gaat!!
Succes groetjes Monique

do 25 feb, 2010 10:24
Profiel

do 25 feb, 2010 11:43 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Monique geef het wel even een kans. Soms krijg je juist de reactie die je niet wil de eerste keren. Je kunt dan gelijk denken dit is niets, maar je kan ook denken, hier is iets in werking gezet.

Ik heb veel baat gehad bij de ostheopatie, jij niet las ik. Ook daar heb ik na de eerste keer een enorme migraine aanval gehad. Niets hielp, maar daarna is het steeds ietsje beter gegaan.

En dat het nu niet lekker gaat met jou.... vind je dat raar??? Ik niet nl, je hebt jezelf jaren weggecijferd en daarop gaat je lijf nu reageren. Het kan nu blijkbaar.

groetjes Marjan

do 25 feb, 2010 11:43
Profiel

do 25 feb, 2010 14:48 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Ha Marjan,

Wat fijn om zo met je te "kletsen".
Nu uiteindelijk vindt ik het niet raar dat het zo met mij gaat, zoals je al zegt ben ik mezelf al heel lang vergeten en vond steeds dat ik niet ziek was en ging maar door.
De osteopathie was echt niks voor mij, na 8 behandelingen kreeg ik steeds meer klachten totdat zelf de osteopaat zei dat hij deze reactie ongewoon vond en er mee op wilde houden.
Weet je alles kost natuurlijk ook veel geld en daar moet ik ook rekening mee houden!!
Ik probeer de hapto en kijk daarna wel weer verder ik ben een erge pitbull wat dat betreft geef ik niet snel op, maar ja dat heeft me ook gebracht waar ik nu ben, alles heeft 2 kanten, he!!

groetjes Monique

do 25 feb, 2010 14:48
Profiel

do 25 feb, 2010 16:04 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Het klinkt misschien heel raar dat ik dit zeg, maar misschien gewoon stoppen met vechten tegen je migraine??? Juist verzet tegen pijn levert extra op vaak. iets van ze bij de haptonomie je ook nog wel bij zullen brengen.

Accepteer dat je die kop hebt, en neem je rust, en je pillen. Maar probeer niet door te gaan.(bekende grenzen die je passeert!!!!)

heb ook een periode met om de week 3 dagen migraine gehad. Hoe meer je het niet wil, hoe harder het aankomt meestal. mede door de ostheopaat zijn mijn aanvallen terug gebracht naar 1 keer per 6 weken ongeveer. En de haptonome heeft me met mijn andere pijn leren omgaan, en dat helpt me ook bij de migraine pijn. Juist de stress en irritatie van weer die aanval is vaak genoeg om het nog vervelender te maken dan het al is.

Dus eigenlijk wil ik zeggen, accepteer dat het er is en als de haptonoom het niet red met je misschien maar gewoon ff helemaal een poosje niets???

do 25 feb, 2010 16:04
Profiel

do 25 feb, 2010 16:33 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

ja je hebt gelijk, ik heb de laatste maanden therapie op therapie gehad en ben het ook wel even beu, uit een psychologische test is ook naar voren gekomen dat het probleem daar niet ligt maar echt op lichaamlijk gebied.
ik probeer het nu ook wat los te laten maar loslaten en grenzen bepalen zijn mijn valkuilen.
ik ben ook zo moe, maar ja normaal had ik na 1 aanval al een paar dagen nodig om bij te komen en nu heb ik echt dagelijks een aanval dus krijg ik niet de kans om bij te tanken, iemand zei tegen mij dat ik al mijn brandstof +reserves opgemaakt heb en nu dus met een lege batterij door het leven ga en zo voelt het ook.
wat je zegt probeer ik heel erg om in het nu te leven en als ik een aanval of "gewone"hoofdpijn heb (heb eigenlijk altijd hoofdpijn) te denken het zij zo.
maar dat valt niet altijd mee en ik merk dat ik het heel fijn vindt om zo gevoelens en gedavhten uit te wisselen maar dat dat me ook weer met mijn neus op de feiten drukt en ik er wel erg mee bezig ben, dus moet ik er ook voor waken dat ik me daar weer niet te veel in mee laat slepen.
ook nu voel ik me weer niet echt heppie dus ga zo maar even naar :bed: groetjes

do 25 feb, 2010 16:33
Profiel

vr 05 maart, 2010 17:43 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Ga vanaf volgende week toch maar weer (5 weken lang 2x per week) beginnen met een groep in een revalidatiecentrum, deze therapie wordt gegeven door een haptotherapeute en moet ervoor gaan zorgen dat ik meer balans vindt tussen lichaam en geest!!
Ben benieuwd......................
Zal best zwaar worden want met dagelijks migraine en daarnaast altijd stevige hoofdpijn heb je (zoals jullie weten) niet heel veel energie over.

hele week slecht/niet geslapen, vandaag hele dag zo`n knallend hoofd, ik dacht nu even kijken hoe het op de site is maar erg last van duizelig-, misselijkheid en vlekken voor m`n ogen, dus mijn laptoppie weer even ver wegzetten en rusten!!
Doei : :O:

Katertje
hoe gaat het met jou :?:
ik hoop goed :!: :!:

vr 05 maart, 2010 17:43
Profiel

vr 05 maart, 2010 18:21 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

nou... heb ook net drie dagen achter de rug. Met medicijnen kan ik het toch goed redden. Hoef er niet voor naar bed.

Ik heb volgende week weer een afspraak bij mijn ostheopaat gemaakt. Met die sneeuw heb ik een rare glijer gemaakt en sindsdien gaat mijn nek en rug en ribben steeds vaster zitten.

Ik heb het hypermobiliteitssyndroom, en daardoor gaat er nogal eens wat mis. En rare nek en rugwervels zijn voor mij een trigger in combi met mijn cyclus. En aangezien ik in de overgang zit.... en mijn cyclus een zooitje is. Heb ik nu dus meer migraine.

Ik hoop dat die therapie voor jou een uitkomst is. Maar als jij denkt dat voor jou 1 op 1 beter is, geef dat dan wel aan. Want soms is dat toch prettiger.

vr 05 maart, 2010 18:21
Profiel

za 06 maart, 2010 11:25 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Zo Marjan
das ook niet niks!!
hopelijk kan de osteopaat iets van je klachten verlichten
ja is echt balen dat je lichaam niet wil functioneren zoals het hoort te functioneren
en die cyclus, tja dat is ook bij mij een probleem alhoewel sinds ik een spiraaltje heb gaat het stukken beter.....
wel fijn dat je de aanvallen met medicijnen kunt "onderdrukken" en dat je er niet voor naar bed hoeft.
is in ieder geval iets.

Ik wens je veel sterkte een een pijnvrij weekend.
gr monique

za 06 maart, 2010 11:25
Profiel

ma 08 maart, 2010 17:25 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Monique, sterkte morgen!!! Kom je nog even vertellen hoe het gegaan is???

Groetjes Marjan

ma 08 maart, 2010 17:25
Profiel

ma 08 maart, 2010 18:58 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

He Marjan,

Dank je wel!!
Kom zeker zeggen hoe het was.

Hoop dat het met jou een beetje gaat?

Groetjes Monique

ma 08 maart, 2010 18:58
Profiel

ma 08 maart, 2010 19:10 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Met mij prima!! Heb vandaag gewerkt ben hondsmoe. Maar wel tevreden gevoel. Migraine is weg. En hoop dat mijn volgende ongesteldheid even wegblijft. Dan heb ik ook even geen migraine meer.

Verder even de ostheopaat afwachten, mag donderdag weer. Mag die ook even naar mijn kaak kijken. Er blokkeerd daar wat en dat voelt niet fijn. En ik hoop dat hij mijn rug weer uit de twist draait. Zou ook lekkerder voelen.

Kortom, ik zal donderdag ook even mijn verhaal doen!!

ma 08 maart, 2010 19:10
Profiel

ma 08 maart, 2010 19:41 Bericht Re: Haptotherapie/migraine??

Succes we horen het wel weer van elkaar.
Fijn dat het even goed gaat.
Rust maar lekker uit!!
groet Monique

ma 08 maart, 2010 19:41
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende