homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Krakende/pijnlijke nek-en rug tgv migraine?? 
Auteur Bericht

za 10 jul, 2010 13:31 Bericht Re: Krakende/pijnlijke nek-en rug tgv migraine??

Ik slik ook diazepam om te ontspannen en omdat mijn nek ook muurvast zit steeds en daar kun je heel goed migraine door krijgen. Wel merk ik dat diazepam de migraine niet kan voorkomen en omdat het zo verslavend is durf ik het niet zo vaak te slikken. Ik heb maxalt van iemand gekregen om te proberen, maar ik slik ook sertraline/ zoloft en ik weet niet of dat samen gaat, dus durf het niet zo goed in te nemen.

za 10 jul, 2010 13:31
Profiel

za 10 jul, 2010 19:40 Bericht Re: Krakende/pijnlijke nek-en rug tgv migraine??

Ha LindaM,
Dank je voor je reactie, ook ik heb al zoveel geprobeerd van epileptica, anti-depressiva, medicijnen als propanolol, topomax enz.. en meerdere therapiën, maar tot u toe geen resultaat (mijn verhaal kun je lezen op Haptotherapie/migraine of wie heeft er ervaring met af laten keuren!! als je wil), nu probeer ik "gewoon" niks te doen maar de aanvallen dienen zich dagelijks aan en ben daarbij ook altijd hoofdpijn en doodmoe!!
Fysio of massage gaat ook niet zodra er iemand bij wijze van naar me wijst heb ik zo 6 weken extra last!!
Doe nu zoveel mogelijk aanvallen zonder medicatie en als ik iets gebruik is het een neusspray of injectie imigran waarvan de injectie het meest effectief is.
Ik ga ervan uit dat ik ooit.......... minder last heb??
Succes jullie met jullie hoofden..

za 10 jul, 2010 19:40
Profiel

zo 11 jul, 2010 15:59 Bericht Re: Krakende/pijnlijke nek-en rug tgv migraine??

Hmm ik herken deze spiraal denk ik wel. Heb ook dagelijks hoofdpijn maar vraag mij soms af of het niet gewoon mirgaine is. Het heeft typeringen van migraine maar ook van spanningshoofdpijn. Misschien een mengvorm. De afgelopen weken is het zo hevig ik kom echt nergens meer. Ik denk dan soms of er is lichamelijk gewoon iets of ik zit in een cirkel van hoofdpijn spanning spierspanning hoofdpijn. Ben nu 2 weken rivotril aant slikken om te kijken of ik uit die spiraal kan komen..het werkt spierontspannend. Merk na 2 dagen nog geene ffect behalve dat ik stoned ben de hele dag..lijk wel een zombie. Kan wel weer een beetje tv kijken en naar buiten..dus dat is wel positief denk ik.

zo 11 jul, 2010 15:59
Profiel

ma 19 jul, 2010 21:03 Bericht Re: Krakende/pijnlijke nek-en rug tgv migraine??

Ja een mengvorm is misschien de beste uitleg.
Ik denk dat ook het weer, de warmte van de afgelopen tijd voor ons allemaal (voor mij in ieder geval wel) niet echt in ons voordeel is.
Dat is heel dubbel eigenlijk vindt ik zon altijd heel fijn maar dit jaar heb ik zoveel last van migraine/´gewone`hoofdpijn dat het echt afzien is!!
Wat je verteld Desi19, als een zombie rond lopen van de medicatie herken ik ook erg, ik had dat bij bijna alles wat ik geprobeerd heb, vandaar nu alleen af en toe imigran bij een aanval en vele aanvallen zit ik uit zonder iets, valt niet mee, maar de zeldzame keer dat ik me dan redelijk voel zit ik niet helmaal versuft en duf van de medicijnen uit mij ogen te kijken en ondanks de vele aanvallen bevalt me dat wel zo........................
Succes allemaal met je hoofd!!

ma 19 jul, 2010 21:03
Profiel

wo 21 jul, 2010 7:56 Bericht Re: Krakende/pijnlijke nek-en rug tgv migraine??

Hoi Monique
Ben al lang niet meer op het forum geweest maar las je verhaal.
Bij mij werkt de ostopaath dus wel, maar ze mag niet aan mijn hoofd komen. Dit roept ook meteen een migraine aanval op. Ook mijn nek en schouder blijft ze vanaf. Anders zet t zich nog vaster. Maar zij behandelt vooral mijn darmen en voorkant van het lijf, van daaruit merk ik dat spanning in mijn nek en schouders afneemt.
gr wen

wo 21 jul, 2010 7:56
Profiel

do 22 jul, 2010 15:48 Bericht Re: Krakende/pijnlijke nek-en rug tgv migraine??

Ha Wendy,

Ik neem dit als tip mee voor als ik in okt terug moet naar de revalidatiearts, misschien kan hij in overleg met de haptotherapeute iets met dit gegeven!!
Bedankt groetjes Monique

do 22 jul, 2010 15:48
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2