|
homepage kopzorgen forums
Help
• Zoeken • Inloggen
Registreren
|
|
|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Botox als oplossing migraine?
| Auteur |
Bericht |
|
Henk
Geregistreerd op: ma 12 jan, 2004 9:44 Berichten: 870 Woonplaats: Nijmegen
|
ma 12 jul, 2010 20:08 Re: Botox als oplossing migraine?
Het lijkt wel te kunnen helpen bij chronische dagelijkse hoofdpijn. Voor botox bij spanningshoofdpijn moet nog verder onderzoek gedaan worden. http://www.neurologie-denhaag.nl/trial.htm#trial
|
| ma 12 jul, 2010 20:08 |
|
 |
|
marian83
|
wo 28 jul, 2010 15:23 Re: Botox als oplossing migraine?
bij mij is de botox gewoon gedaan en er heeft niemand iets over geld gezegd. maar heb even naar het ziekenhuis gebeld en ze verzekerde me dat het vergoed werd. Ze hadden afspraken met alle zorgverzekeraars dat het bij hoofdpijn vergoed moest worden. botox was op 2 juli.moet in oktober terug voor 2de behandeling. er werden op de plaatsen waar ik altijd migraine heb een aantal injecties gezet. voorhoofd( haargrens) 3 stuks, links en recht bij slapen ook 3 stuks. was binnen halve minuut gebeurd en deed wel even flink pijn. maar dat is het waard als het helpt. Op 17 juli heb ik mijn hondje, die heel ziek was, moeten laten inslapen. en hoewel ik toen dagen van migraine verwachtte bleef deze uit. toen ben ik gaan uitproberen door te gaan wandelen in de zon en warmte. iets wat ik al lang niet meer kon zonder migraine te krijgen. wel met zonnebril en pet op. GEEN migraine!!!! geweldig. maar nu heb ik weer een terugval omdat het met de atacand niet goed ging.(heel erg duizelig bij elke keer dat ik moest bukken) dus daar ben ik mee gestopt. duizeligheid is weg maar migraine terug, dus moest ik met een halve atacand herstarten. Dus wacht ik weer af hoe dat gaat.
Laat het wel weer weten.
groetjes
|
| wo 28 jul, 2010 15:23 |
|
 |
|
marian83
|
wo 28 jul, 2010 15:27 Re: Botox als oplossing migraine?
volgens de nurse practitioner van mijn neuroloog is chronisch als je het al jaren hebt en het heel vaak hebt. dan mag je ook niet vaker dan 8 dagen/ maand een triptaan zoals maxalt en imigran pakken. dus dat is effe afkicken!!!
|
| wo 28 jul, 2010 15:27 |
|
 |
|
alice68
|
do 29 jul, 2010 11:37 Re: Botox als oplossing migraine?
nou , ik ben net voor botox behandeling geweest, nou 7 prikken in mn hoofd aan de rechterkant
|
| do 29 jul, 2010 11:37 |
|
 |
|
anjavromans
|
do 29 jul, 2010 16:58 Re: Botox als oplossing migraine?
Ik ben zeer benieuwd. Deed het pijn? hou je ons op de hoogte? groetjes van Anja
|
| do 29 jul, 2010 16:58 |
|
 |
|
alice68
|
vr 30 jul, 2010 8:55 Re: Botox als oplossing migraine?
het is in iedergeval geen lekker gevoel die in mn nek voelde ik wel ik kon mn hoofd daarna niet meer naar voren buigen , nu nog steeds niet zo goed, ze zijn allemaal gevoelig en die 3 boven mn oor bij de slaap daar heb ik wat pijn van en is een knobbel op, maar voor de rest viel het wel mee
|
| vr 30 jul, 2010 8:55 |
|
 |
|
Ninthe
Geregistreerd op: di 15 sep, 2009 20:47 Berichten: 223 Woonplaats: Utrecht
|
do 05 aug, 2010 21:50 Re: Botox als oplossing migraine?
Ben nog steeds erg nieuwsgierig of het wat uithaalt!
|
| do 05 aug, 2010 21:50 |
|
 |
|
marian83
|
ma 23 aug, 2010 18:39 Re: Botox als oplossing migraine?
sorry dat het zo lang duurde voordat ik nu weer eens iets schrijf maar ik wilde afwachten om zoveel mogelijk gegevens te kunnen geven. omdat er iemand suggereerde dat de botox niet vergoed werd heb ik direct het ziekenhuis gebeld, en die verzekerde me dat het wel vergoed werd. Ze hadden met de meeste verzekeraars afspraken dat deze behandeling vergoed werd. Er is mij trouwens verteld dat de botox veel mensen had geholpen met hoofdpijn, dus niet speciaal migraine dacht ik.
De atacand zijn we onderhand mee gestopt. Verschrikkelijk duizelig bij het minste bukken of snel bewegen van het hoofd, nog steeds evenveel migraine en veel haaruitval. Ik heb voor de zoveelste keer gebeld en we hebben, omdat de tabletten toch niet hielpen, besloten ermee te stoppen. Wat we verder met tabletten gaan doen hoor ik op 7 september als ik naar de neuroloog ga.
Heb wel nog steeds het idee dat de botox toch al heeft geholpen want ik kan weer naar buiten!!! Ook met zon en de warmte krijg ik niet snel migraine meer. Heb deze maand toch nog 10 dagen van de 23 aanvallen gehad maar in mindere mate.
Je mag maar 8 dagen per maand tabletten slikken en als je het al jaren zo erg hebt is het chronische migraine. dat heb ik dus en ik slik veel meer dagen tabletten. Dus ik hoop dat ik bij de volgende botox in oktober meer baat heb. Dan zal de arts wel op meerdere plaatsen injecties geven.
Als ik meer info heb laat ik het weer horen.
groetjes marian
|
| ma 23 aug, 2010 18:39 |
|
 |
|