|
homepage kopzorgen forums
Help
• Zoeken • Inloggen
Registreren
|
|
|
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Weber
|
ma 26 jul, 2010 8:57 Migraine sans migraine
Via de neuroloog ben ik gediagnosticeerd met 'migraine sans migraine', oftewel migraine zonder hoofdpijn. Ik heb dit al vanaf mijn 17/18de jaar en ben nu 50 jaar. Het komt elke 2-3 weken. De symptonen zijn: eerst hongergevoel, dan een wit vlekje, daarna sterretjes en daarna 2-3 dagen enorme vermoeidheid (letterlijk van top tot teen), een beetje hoofdpijn, enigzins duizelig en misselijk en lusteloos. De 3de (of 4de) dag krijg ik weer energie en na 5 dagen voel ik me weer normaal. Afgelopen zaterdag had ik het weer. Ik voelde me eigenlijk prima in de ochtend (vaak voel ik mij juist erg goed voordat ik het krijg), maar door tijdgebrek (ivm een afspraak) raakte ik tijdens het boodschappen doen in de stress en voelde ik het al aankomen. Op een rustig moment begonnen de symptonen. Wie heeft hier ervaring mee en is erin geslaagd zonder betablokkers (waar ik heel sterk op reageer) de frequentie te verlagen en/of de vermoeidheid te laten afnemen?
Laatst bijgewerkt door Weber op ma 26 jul, 2010 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
|
| ma 26 jul, 2010 8:57 |
|
 |
|
eltono83
|
ma 26 jul, 2010 10:30 Re: Migraine sans migraine
Hoi Weber,
Eindelijk iemand die ongeveer hetzelfde als mij heeft. Ik heb ook migraine zonder hoofdpijn. Meeste mensen hier op dit forum zouden blij zijn met deze diagnose aangezien ze dan geen hoofdpijn meer zouden hebben, maar ook zonder hoofdpijn ben je tijdens een aanval flink beroerd.
Ik heb het ook pas duidelijk vanaf me pubertijd(daarvoor ook al, maar dan anders denk ik) en is eigenlijk steeds erger geworden. Zit nu rond de 2/3/4 per maand en ga binnenkort weer nieuwe medicijnen proberen. Kan hierdoor ook niet meer werken en sociaal gezien is het ook bijna niks meer.
Bij mij is het ook heel duidelijk de stemmingswisselingen van tevoren en daarna en tussinin flink ziek(overgeven, op bed liggen) en inderdaad ook de vermoeidheid. Ik ben er soms ook 5 dagen aan kwijt, maar soms ook 1 of 2. Betablokkers heb ik ook geprobeerd(reageerde ik ook heel sterk op) en topamax, maar dat was echt geen pretje. Nu antidepressivum, maar dat helpt ook niet echt, maar voel me wel wat relaxter en herstel sneller van de aanvallen, maar deze week een nieuw medicijn proberen bij de neuroloog. Hoop dat het iets doet, want wordt er een beetje erg moe en gek van...
Ik heb veel gelezen over migraine ,maar je kunt niet zeggen welke medicijnen helpen. Het is echt bij iedereen anders en iedereen reageert weer anders op medicijnen. Is echt geen pijl op te trekken eigenlijk. Dit zul je zelf met de neuroloog of huisarts moeten gaan uitproberen en hopen dat je geluk hebt dat iets kan werken. Ik ga nu aan me 5e medicijn beginnen en hoop dat het wat gaat doen.
Wel grappig dat je dezelfde diagnose hebt, omdat het echt zeldzaam is schijnbaar. Bij het UWV was ik de 2e ooit en op internet is er ook niet veel over te vinden..
Zorg iedergeval dat je elke keer goed uitrust na de aanvallen en niet meteen weer van alles gaat doen. Ik wist eerst nooit wat ik had en ben er lange tijd tegenin gegaan en hierdoor werd het steeds erger, dit moet je dus niet doen!
Groeten Teun(27)
|
| ma 26 jul, 2010 10:30 |
|
 |
|
Weber
|
ma 26 jul, 2010 11:46 Re: Migraine sans migraine
Bedankt voor je reactie Teun, blijkbaar zijn jouw symptonen nog een tikkie erger. Ik kan wel blijven werken, maar dat zuigt dan wel energie. Het vreemde is dat wanneer ik soms na een aanval ga sporten, dit verlchtend werkt!?
Ik ga wel een afspraak maken bij Dr. Ferrari van het UMLC. Hij schijnt een expert te zijn in Nederland. Ben benieuwd. Groet, Bart
|
| ma 26 jul, 2010 11:46 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|