|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Imigran geven aan een ander, wat vinden jullie?
| Auteur |
Bericht |
|
Splinter
Geregistreerd op: ma 04 aug, 2008 9:48 Berichten: 30 Woonplaats: Omgeving Rotterdam
|
za 02 mei, 2009 7:31 Imigran geven aan een ander, wat vinden jullie?
Om de diagnose paroxysmale hemicranie te kunnen stellen ben ik ook behandeld met clusterhoofdpijnmedicatie om te kijken of dat werkt. Niet dus. Ik heb onder andere 2 injecties imigran gekregen waarvan ik er 1 gebruikt heb. Omdat dat spul 60 euro per verpakking kost, wilde ik de overgebleven dosering aan een clusterhoofdpijnpatient geven die zelf ook imigran gebruikt, omdat daar vaak een schreeuwend tekort is aan imigran. Hele discussie met mijn partner of dat wel of niet kan. Die vindt dat namelijk gevaarlijk. Ik heb er niet zo'n moeite mee, mits iemand zelf imigran voorgeschreven heeft gekregen van zijn arts.
Wat vinden jullie?
Groet, Splinter
|
| za 02 mei, 2009 7:31 |
|
 |
|
christina
Geregistreerd op: za 27 sep, 2008 7:47 Berichten: 84 Woonplaats: Malden
|
za 02 mei, 2009 8:23 Re: Imigran geven aan een ander, wat vinden jullie?
Tsja, waarom niet he? Als die persoon toch al Imigran gebruikt zie ik ook niet in waarom het niet zou kunnen, maar....(klein maartje) verzeker je er echt van dat diegene dat ook daadwerkelijk voorgeschreven heeft gekregen voor cluster of migraine. Zo niet, dan niet doen hoor.
Gr. Christina
|
| za 02 mei, 2009 8:23 |
|
 |
|
Henk
Geregistreerd op: ma 12 jan, 2004 9:44 Berichten: 870 Woonplaats: Nijmegen
|
za 02 mei, 2009 8:30 Re: Imigran geven aan een ander, wat vinden jullie?
Het hergebruik van voorgeschreven medicijnen zou ik altijd aan de apotheek overlaten. De voorwaarden waaronder jij het aan een ander zou willen geven zijn denk ik niet gevaarlijk, persoonlijk zou ik het uit principe niet doen, je begeeft je toch op een hellend vlak. Je medeleven met lotgenoten is natuurlijk te bewonderen, toch vind ik dat een ieder die een probleem heeft met te weinig imigran dit zelf met zijn huisarts of neuroloog moet oplossen. Je loopt ook nog het risico dat het medicijn terrecht komt bij iemand die ze wil verkopen als bijverdienste.
|
| za 02 mei, 2009 8:30 |
|
 |
|
Horror Ton
Geregistreerd op: wo 09 jun, 2010 20:40 Berichten: 21 Woonplaats: Spanje
|
wo 28 jul, 2010 0:36 Re: Imigran geven aan een ander, wat vinden jullie?
Als je vrijwel zeker weet dat diegene Imigran spuit bij clusterhoofdpijnaanvallen, dan zou ik het erg hard vinden om uit principiële overwegingen je overtollige spuiten niet weg te geven. Ik vind niet dat je je op een hellend vlak begeeft maar ik ben iemand die de wetgeving altijd kritisch bekijkt. Dan kun je net zo goed zeggen dat een CH-lijder geen paddo´s mag proberen. Het risico dat het om iemand gaat die het stiekem gaat doorverhandelen zou ik op de koop toenemen, zo groot is die markt niet. In Nederland? Waar dit soort medicijnen gratis is? Aan wie zou het spul kunnen worden doorverkocht? Toch alleen aan iemand die er echt om zit te springen, om wat voor reden dan ook. Sommige patiënten hebben de pech een neuroloog te hebben die niet van het maximum van twee spuiten per dag wil afwijken en er zijn landen waar een distributieprobleem is. Of denk eens aan een illegale buitenlander die niet in het ziekenfonds zit, ik noem maar wat (zelfs al zou je een Geert-Wildersstemmer zijn, CH wens je je ergste vijand nog niet toe).
|
| wo 28 jul, 2010 0:36 |
|
 |
|
Ninthe
Geregistreerd op: di 15 sep, 2009 20:47 Berichten: 223 Woonplaats: Utrecht
|
do 05 aug, 2010 21:27 Re: Imigran geven aan een ander, wat vinden jullie?
Het verkopen van geneesmiddelen als valium bevinden zich op een heel ander vlak. Het weggeven van dure medicijnen aan iemand die het zelf voorgeschreven krijgt vind ik daarentegen geen probleem. Ik zou het niet zomaar aan iemand geven die geen diagnose heeft en zomaar iets wil proberen.
|
| do 05 aug, 2010 21:27 |
|
 |
|
Horror Ton
Geregistreerd op: wo 09 jun, 2010 20:40 Berichten: 21 Woonplaats: Spanje
|
vr 06 aug, 2010 11:19 Re: Imigran geven aan een ander, wat vinden jullie?
Ben benieuwd wat Splinter uiteindelijk heeft gedaan. Hij heeft het over "daar", dat klinkt als een ander land.
Ter informatie en vermaak: ik woon in Spanje, er is deze zomer een enorm distritubieprobleem, de groothandel heeft bijna geen voorraad en rechtstreeks bij de fabrikant bestellen helpt maar een beetje. We moeten het dus grotendeels hebben van apotheken die Imigran toevallig in voorraad hebben. Situatieschets van de laatste drie maanden: vriend krijgt recept voor bijvoorbeeld tien doosjes injecties (elke keer weer spannend of de huisarts niet gaat tegensputteren of dat er een vervanger is die heel zuinig voorschrijft want in hele slechte tijden gaat zo´n partij er in drie dagen doorheen, meer dan 2 p/d mag wel van de neuroloog). Ik bel een lijst met apotheken af en als ik geluk heb ben ik met zes of acht telefoontjes klaar maar ik heb ook weleens tientallen apotheken moeten afbellen. De ene apotheek heeft één doosje liggen, de andere twee, die aan de andere kant van de stad heeft ook een doosje en met heel veel mazzel heeft een apotheek weleens drie of vier op voorraad. Het ophalen moet hij meestal zelf doen, we wonen namelijk 80 km van elkaar en waar ik zelf woon is Imigran al helemaal schaars. Dat betekent dus dat hij met een door CH getergd hoofd van apotheek naar apotheek sjokken of de auto pakken en in onbekend gebied de bewuste apotheek proberen te vinden. Hij weigert anderen met zijn medicijnprobleem lastig te vallen. En oja, in Spanje moet je 40% van elk recept zelf betalen, medicijnen zijn slechts in uitzonderingsgevallen gratis. Gelukkig is mijn vriend dit jaar zo´n uitzonderinggeval (niet vanwege CH). Scheelt dit jaar toch mooi 1000-2000 euro.
|
| vr 06 aug, 2010 11:19 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|