homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 6 berichten ] 
 Van migraine naar clusterhoofdpijn? 
Auteur Bericht

ma 03 mei, 2010 21:47 Bericht Van migraine naar clusterhoofdpijn?

Ik heb net dit forum gevonden en wil een vraag stellen.
Lange tijd heb ik last gehad van migraine, slikte daar niets tegen, alleen ibropufen.
Ben toch maar eens er mee heen geweest omdat de aanvallen steeds vaker kwamen.
Nu slik ik betablokkers en heb ik nooit meer migraine.
Wel heb ik nu elke dag ontzettende hoofdpijn bij mijn slaap. Ik word er elke dag mee wakker en moet er twee ibropufens voor slikken wil het weg gaan. Dit helpt dan tot het einde van de middag en dan neem ik weer twee in.
Als ik het zo lees heb ik nu clusterhoofdpijn. Mijn migraine tabletten (Maxalt) helpen er niet tegen.
Ik kan dus nu wel weer naar de dokter maar moet ik dan weer met die betablokkers stoppen of helpen die ook tegen cluster hoofdpijn? Wil ook niet elke dag 4 ibropufens slikken..

ma 03 mei, 2010 21:47
Profiel
Site Admin

di 04 mei, 2010 7:04 Bericht Re: Van migraine naar clusterhoofdpijn?

Hoi Lieke,
Voor zover ik weet helpt ibuprofen niet echt tegen clusterhoofdpijn (en migraine).
Als ik jou was zou ik weer naar je huisarts gaan en die een goede diagnose laten stellen.
Pas dan kun je een behandelplan beginnen.
succes!

di 04 mei, 2010 7:04
Profiel WWW

zo 09 mei, 2010 14:33 Bericht Re: Van migraine naar clusterhoofdpijn?

Hoi Lieke,

Ik kan je met enige zekerheid zeggen dat je geen clusterhoofdpijn hebt. Die aanvallen duren meestal niet langer dan drie uur, bovendien zijn ze zo heftig dat de meeste mensen die het hebben, niet anders kunnen dan jankend heen en weer lopen (liggen en zitten lukt niet). Maar vooral je opmerking over ibuprofen zegt mij dat het geen clusterhoofdpijn is. Als ibuprofen zou helpen tegen clusterhoofdpijn, dan zou dat geweldig zijn. Helaas is dat niet zo.

Ik denk dat het goed is als je gewoon je betablokkers tegen migraine blijft slikken (fijn dat ze zo goed helpen!) en toch maar even langs de huisarts... misschien is het spanningshoofdpijn of een andere vorm. Ik ben het met je eens dat elke dag zoveel pijnstillers slikken niet echt goed is voor je.

Veel succes,
Ninthe

zo 09 mei, 2010 14:33
Profiel

di 01 jun, 2010 14:09 Bericht Re: Van migraine naar clusterhoofdpijn?

Hoi Lieke,

Ik ben het niet eens met ninthe want ik heb Chronische clusterhoofdpijn en dat begint soms van 8 uur sóchtends tot aan sávonds laat. Dus dan is mijn hele dag naar de [verwijderd woord]. Ik slik soms ook ibuprofen maar gebruik daarnaast veel zuurstof. Verder sta ik onder behandeling van de Hoofdpijnkliniek uit dokkum waar ik eigenlijk niemand over zie schrijven.

Maar ik zou je echt ook adviseren om naar de huisarts toe te gaan en dan desnoods je door te laten verwijzen naar een neuroloog.

Ook heb ik nog een tip voor je,

Stop met de pil en Stop met caffeine drinken en zoetjes mocht je deze allemaal gebruiken.

Het helpt echt om de hoofdpijn lichter te worden.

Groetjes

Corry

di 01 jun, 2010 14:09
Profiel

za 05 jun, 2010 15:54 Bericht Re: Van migraine naar clusterhoofdpijn?

Hoi Corry,

Goed dat je reageert, ik wist niet dat ibuprofen iets tegen clusterhoofdpijn kon uithalen. Bij mij doet het in ieder geval niets. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zo niet bekend ben met chronische clusterhoofdpijn waarbij de aanvallen de hele dag duren. Kun je er meer over vertellen?

Groetjes
Ninthe

za 05 jun, 2010 15:54
Profiel

wo 09 jun, 2010 12:49 Bericht Re: Van migraine naar clusterhoofdpijn?

Hoi Ninthe,

Chronische clusterhoofdpijn gaat bijna het hele jaar door maar is wel verschillend bij mensen.

Een hele dag hoofdpijn betekent bij mij dat ik last van me rechterkant van het lichaam heb de hele dag. Me oog blijf tranen het blijft vreselijk tintelen in me gezicht. En dan moet ik vooral rustig aan doen. Dan kan ik echt niet naar de winkel of wat anders doen. beste voor mij is dan gewoon liggen en zoveel mogelijk slapen. Maar het kan ook zijn dat je dan helemaal niet kan slapen en super onrustig word.

Daarnaast vergeet ik heel veel dingen van wat ik de dag ervoor heb gedaan. Net of ik een blackout heb gehad

Maar dan heb ik gelukkig niet de hele zware aanvallen tussendoor. dan blijft het gewoon de hele dag licht maar zuigt wel de energie uit me lichaam.

En gelukkig sta ik onder behandeling van speciale neuroloog.

Dat helpt me heel goed.

Hoop dat je nu genoeg weet

Groetjes corry

wo 09 jun, 2010 12:49
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]