homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 6 berichten ] 
 Krakende nek 
Auteur Bericht

do 18 feb, 2010 13:28 Bericht Krakende nek

Ik vroeg mij af of dit normaal is.. heb dus een zwaar krakende nek :shock: Ik heb het gevoel dat dit al wel wat langer gaande is maar de laatste tijd extremer is geworden. Het is niet zo dat mijn nek echt knapt(zoals wanneer je nek word gekraakt) maar als ik mijn hoofd beweeg (maakt niet uit welke richting) hoor ik echt zo'n krakend geluid kggg..alsof mijn wervels tegen nelkaar aanschuiven ofzo..tis niet echt een prettig gevoel. Zou dit verband kunnen hebben met mijn dagelijkse hoofdpijn en hebben meer mensen dit. Mijn neuroloog zei dat er niks met mijn nek aand e hand zou kunnen zijn omdat ik te jong ben.. :mrgreen: Vind dit zelf persoonlijk onzin..heb in het verleden ook 2maal een scooterongeluk gehad dus waarom zou dat niet kunnen. Voel mij totaal niet serieus genomen door die vent..het enige wat hij eigenlijk heeft gezegd vanaf de eerste afspraak oh ja chronische spanningshoofdpijn zonder verder te kijken of te zoeken. Lekker makkelijk..

do 18 feb, 2010 13:28
Profiel

ma 22 feb, 2010 17:18 Bericht Re: Krakende nek

Hoi Desi,
ik herken die krakende nek heeel goed. Ik ervaar dat ook met migraine. Maar meer dan warm maken en spierzalf en masseren weet ik er niet tegen, dit helpt ook niet altijd echt.
Maar je bent in ieder geval niet gek! Gewoon een andere arts zoeken, die je wel serieus neemt.
groetjes,
Samantha

ma 22 feb, 2010 17:18
Profiel

za 03 apr, 2010 21:30 Bericht Re: Krakende nek

Hoi Desi,

Die krakende nek heb ik ook bij bewegen van mn hoofd. Je bent dus niet de enige....

za 03 apr, 2010 21:30
Profiel

za 03 apr, 2010 22:21 Bericht Re: Krakende nek

Zou dit wat met chronische hoofdpijn te maken kunnen hebben?

za 03 apr, 2010 22:21
Profiel

di 29 jun, 2010 0:09 Bericht Re: Krakende nek

ik heb ook last van een krakende nek, maar dan op een andere manier dan jij volgens mij. Als ik mn hoofd naar links of rechts op mijn schouder leg als het ware, buig dus, dan kraakt het vaak. Maar niet als ik mn hoofd gewoon draai ofzow. Voel sowieso altijd veel spanning in mijn nek en hoofd. Dus das gewoon precies dezelfde spanning vanuit dezelfde oorzaak wat ik denk. Maar dan natuurlijk de vraag, welke oorzaak, en ja, daar ben ik nog steeds niet achter. Denk in ieder geval dat het bij mij iig meer een emotioneel/psychische achtergrond heeft, zoals de meeste spanningshoofdpijn, maar of dat bij jou zo is, dat kan alleen jij vertellen..

di 29 jun, 2010 0:09
Profiel

di 29 jun, 2010 7:56 Bericht Re: Krakende nek

Hoi,

Ja ook ik heb een krakende en/of een gevoel of er zand tussen de gewrichten zit en dat geeft een raar schurend gevoel.
De laatste tijd heb ik ook steeds vaker een tik bij mijn oor (net of er knikkers tegen elkaar ketsen).
Dit heb ik niet als ik stilzit maar alleen als ik loop ( meer in het ritme van het lopen zeg maar)
Wat dat nou weer is weet ik ook niet. (als iemand dit toevallig herkend en weet wat het is?)

Trouwens waarom zou iemand geen versleten nek kunnen hebben???
Mijn moeder (toendertijd nog maar 49) kreeg ook te horen dat haar nek versleten is.
Artsen stonden wel verbaasd te kijken want dat was nog wel erg jong.
Dan moet ik erbij vertellen dat ze nooit een ongeluk heeft gehad, maar wel altijd enorme pijn in nek en spierbundels in de schouderbladen die vast zaten.
Daarmee liep ze ook al jaren bij manuele therapeuten/of gewone therapeut, om het los te krijgen.
Wie zal het zeggen was die therapie niet zo goed voor de nek als we hadden gedacht?

in ieder geval iedereen erg veel sterkte
groetjes mir8

di 29 jun, 2010 7:56
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]