homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Hoe voelt spanningshoofdpijn? 
Auteur Bericht

ma 21 jun, 2010 15:59 Bericht Re: Hoe voelt spanningshoofdpijn?

Katertje, nee hoor, ik geef het niet zo snel op. Volgende week leg ik gewoon mijn klachten weer neer bij de huisarts en dan kijk ik wel wat hij denkt.

Henk, daar zat ik ook al aan te denken, dat je bij migraine juist niet rond gaat lopen, bij clusterhoofdpijn juist weer wel. Er is alleen wel een familieverleden met migraine patienten. Mijn moeder heeft het jarenlang gehad (nu praktisch niet meer), mijn zus is een migrainepatient , mijn vader had heel vaak erge hoofdpijn maar weigerde er mee naar de dokter te gaan (hij is overleden aan een hersenbloeding) en mijn broertje had het vroeger als kind ook.
Mijn bloeddruk is wel wat te hoog, maar niet onrustbarend, ongeveer 150/90.

Hoe dan ook, het moet ergens vandaan komen en de oorzaak moet dus ook te vinden zijn, wat het ook is.
Op het moment voel ik me weer prima, ik heb ook weer energie. Ik ben alleen behoorlijk bang voor de volgende aanval.

1 Vraagje aan jullie. Kan het zijn dat ik de smelttablet te laat heb gebruikt? Ik twijfelde vrijdag of de aanval wel door zou zetten en heb pas zo'n tablet genomen toen de hoofdpijn al begonnen was.

Ik ben trouwens heel erg blij dat ik dit forum heb gevonden. Hoofdpijn is zo'n vage klacht en jullie weten tenminste (helaas) hoe erg het is.

ma 21 jun, 2010 15:59
Profiel

ma 21 jun, 2010 16:16 Bericht Re: Hoe voelt spanningshoofdpijn?

Henk ik kan ook niet stilliggen met migraine, ben het liefst gewoon bezig. Ben ook niet misselijk. Maar wel lichtschuw en kan slecht tegen herrie. Sumatriptan samen met een naproxen werkt bij mij nog het beste. En dan gewoon een uurtje rondscharrelen. Uiteindelijk gaat het werken en zakt de pijn bijna helemaal weg.

Juist als ik stil lig krijg ik overal kramp en voel ik me nog beroerder. Dus ik denk niet dat dat alles zegt.

nelly haar klachten lijken heel erg op die van mij. Ik heb een bloeddruk van 120/90, maar heb niet het idee dat ik daar last van heb. Het is bij mij ook hormonaal(ben 46)

ma 21 jun, 2010 16:16
Profiel

za 14 aug, 2010 18:13 Bericht Re: Hoe voelt spanningshoofdpijn?

omdat ik zelf ook al jaren aan het denken ben over wat voor hoofdpijn ik nou precies heb, wil ik mijn klachten hier ook wel even neer zetten, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Dat ik voor een deel migraine heb dat is wel zeker, want ik reageer dan ook heel goed op de migraine-medicijnen.

wanneer ik een aanval krijg merk ik dat doordat ik eerst heel moe wordt, veel gapen etc, aandacht er niet meer zo goed bij. Dan krijg ik ook last van mijn nek en vervolgens van mijn hoofd.
ik heb altijd veel last van mijn voorhoofd en achter mijn ogen. heel soms is het bonzend, als ik bijv ga lopen. maar als ik erg hoofdpijn heb dan zit/lig ik liever stil. vaak is het niet bonzend maar eerder alsof alles heel strak zit, ik wil dan ook meteen mijn haar los als ik het in een staart had zitten.
ik kan licht dan slecht verdragen, ik loop in de zon ook bijna altijd met een zonnebril op. geluid kan ik vaak nog ietsje beter tegen. soms wordt ik er misselijk bij, maar vaak is het een beetje onpasselijk gevoel dat ik niet echt trek in eten heb.
ik heb ook vaak genoeg dat ik de hele middag zeurende hoofdpijn heb (wel weer altijd voorhoofd en achter mijn ogen) zonder dat ik daar misselijk bij ben.

Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan denken. ga binnenkort weer naar de hoofdpijn poli nl, heb laatst topamax geprobeerd voor migraine maar hier kreeg ik teveel last van de bijwerkingen en ben daar mee gestopt. nu wil ik gaan praten over atacand of metoprolol.

za 14 aug, 2010 18:13
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2