homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 9 berichten ] 
 Wanhoop door druk 
Auteur Bericht

ma 14 jun, 2010 11:15 Bericht Wanhoop door druk

Hallo allemaal,

Sinds drie weken schijn ik spanningshoofdpijn te hebben. Bij mij voelt het als druk, niet echt pijn. De druk is soms zo erg dat ik mijn kaken niet van elkaar kan krijgen. Ik heb het gevoel dat ik allemaal watten in mijn hoofd heb en dat mijn hoofd als een ballon is die op wil stijgen. Herkent iemand dit?

De druk is constant en ik word er ontzettend down van. Naast de druk ben ik erg duizelig, zie allemaal rare patroontjes en mijn spieren voelen erg slap.

Nou is het zo dat ik een gigantische hypochonder ben en jawel, ik ben gigantisch bang dat ik een hersentumor heb. De klachten komen overeen en daarom vraag ik me ook af waarom ik nog niet onderzocht ben?

Bij elke klacht die ik had (hyperventilatie, te hoge bloeddruk, galstenen) heb ik zelf de diagnose moeten stellen. Bij de eerste twee stelde ik me aan en bij de derde had ik gewoon maagpijn. Je kunt je dus wel voorstellen dat het vertrouwen weg is.

Ik moet er bij zeggen dat ik een behoorlijke cola light en koffie drinker ben. Daarnaast is mijn verstandskies aan het doorkomen en ik heb dus ook veel druk op mijn bovenste rij tanden. Door de angst zijn mijn rug en nek ook pijnlijk.

Toch vraag ik me af: Is het mogelijk om op een manier neurologisch onderzoek te laten doen en een hersenscan te laten maken? Ik ben het zo zat en ik ben zo wanhopig. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

ma 14 jun, 2010 11:15
Profiel

ma 14 jun, 2010 13:40 Bericht Re: Wanhoop door druk

Door het klemmen van je kaken kun je ook een enorme hoofdpijn ontwikkelen. Probeer maar eens je kaken vlak bij je oor met je volle hand te masseren met draaiende bewegingen. En dan aan beide zijden rondom het oor steeds een stuk je verder. En dan achter in je nek.
Bij je kaken kan het erg gevoelig zijn, en als het gevoelig is, dan kan je hoofdpijn wel eens daar van komen. Misschien is het dan wel eens een goed idee om een afspraak te maken bij een kaakfysio!!

want ik denk dat het klemmen niet het gevolg is, maar de oorzaak. Mensen gaan door spanning steeds harder klemmen.

ma 14 jun, 2010 13:40
Profiel

ma 14 jun, 2010 13:43 Bericht Re: Wanhoop door druk

Bij hypochondrie heb je meer baat bij een psycholoog dan bij een scan.
Al de onderzoeken zullen de klachten niet verhelpen als er niets gevonden wordt, bij echte hyperchondrie ontwikkel je dan meteen weer nieuwe klachten. Je zult de onderliggende problemen moeten gaan onderzoeken.

ma 14 jun, 2010 13:43
Profiel

ma 14 jun, 2010 13:58 Bericht Re: Wanhoop door druk

Je kunt bij je huisarts eisen dat je een verwijzing wil voor de neuroloog als hij je niet door wil sturen. Ik moest ook nogal zeuren. Voor je eigen gemoedsrust kan het soms al schelen dat je doorgestuurd wordt en nagekeken, ook als blijkt dat er dan niks aan de hand is. Dan weet je in elk geval dat er niks aan de hand is en dan valt er misschien een last van je af. Verder zou ik inderdaad ook met een psycholoog gaan praten. Als laatste: heb je uitvalsverschijnselen? Tintelingen, doofheid, krachtsverlies, abnormaal veel gewichtsverlies in korte tijd? Dat zijn kenmerken van een hersentumor. De klachten die jij hebt, wijzen niet direct op een tumor, maar kunnen inderdaad ook wijzen op spanning.

ma 14 jun, 2010 13:58
Profiel

ma 14 jun, 2010 15:42 Bericht Re: Wanhoop door druk

Heel erg bedankt voor de reacties!

Ik wil heel graag de scan omdat ik anders niet rustig ben. Ik kan het dan gewoon niet loslaten. Ik heb dus wel een klein beetje last van een doof gezicht, tintelingen in linkerarm. Vandaag ook erg duizelig. Kan uitval zijn. Dit kan echter ook duiden op hyperventilatie waar ik ook nog, onbewust, last van heb. Ergens deze week krijg ik eindelijk hulp van de ggz voor mijn ziekte vrees.

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor mijn verstandskiezen. Hopelijk mogen ze er uit. Om 7 uur gaan ze de boel bekijken. Mocht het daardoor niet overgaan ga ik alsnog naar de dokter.

Deze week moet ik OOK nog naar de fysio en zal haar eens vragen over kaakfysio. Heel erg bedankt voor die tip!

Erg bedankt!

ma 14 jun, 2010 15:42
Profiel

ma 14 jun, 2010 16:08 Bericht Re: Wanhoop door druk

Gewoon doorzeuren bij de huisarts! En heel veel succes met alles!

ma 14 jun, 2010 16:08
Profiel

di 15 jun, 2010 18:10 Bericht Re: Wanhoop door druk

Olé! Vrijdag gaat mijn verstandskies er uit. Kijken of dit helpt.
Inmiddels is mijn hele gezicht doof alsof ik net een verdoving heb gehad. Ook duizeligheid is niet weg net als het slappe gevoel in mijn benen. En die druk. Naar gewoon. Ik houd jullie op de hoogte!

di 15 jun, 2010 18:10
Profiel

zo 20 jun, 2010 11:47 Bericht Re: Wanhoop door druk

Hoe is het nu na het trekken van je verstandskiezen??

zo 20 jun, 2010 11:47
Profiel

zo 20 jun, 2010 12:04 Bericht Re: Wanhoop door druk

Hallo!

Door het trekken van de verstandskies lijkt het al een stuk beter te gaan! De druk op mijn hoofd is bijna verdwenen en ik kan gewoon voelen hoe mijn tanden langzaam weer recht gaan staan. Heb dus ook geen spanning meer op de bovenste tanden. Helaas heb ik door alle stress dus wel mijn nek en rug in de knoop. Daarnaast heb ik deze week oorontsteking in beide oren gekregen dus het is nog wel alsof mijn kop ontploft:P
Wat me nog wel erg dwars zit is de duizeligheid en het dove gevoel in mijn gezicht. Daarvoor gaan ze dinsdag bloed prikken.
Ik doe het gewoon lekker rustig aan en ik kom er wel! Ik ben in ieder geval alweer een stuk positiever.
Ik krijg nu bij mijn fysiotherapeut ook oefeningen om mijn kaak weer los te krijgen want ook zij had het idee dat daar een groot gedeelte van mijn hoofdpijn vandaan komt. Nogmaals: erg bedankt voor de tip!
Groetjes

zo 20 jun, 2010 12:04
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]