homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Weer opnieuw proberen.... 
Auteur Bericht

ma 11 mei, 2009 22:55 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Dat is het inderdaad Loes, het gevoel dat je niet meer dág in dág uit die zeer aanwezige hoofdpijn hebt. Het beheerst m'n leven een heel stuk minder. Ik krijg ook weer vertrouwen in m'n lijf, dat ikzelf beter in staat ben de hoofdpijn te reguleren dan de medicijnen. M'n menstruatieperiode komt er wel weer aan en dat vind ik nog steeds wel een beetje eng.
Harry, hoe is het met je? Ben je alweer uit het spiraaltje van hoofdpijn en Imigran? Ik hoop het zo!
Groetjes

ma 11 mei, 2009 22:55
Profiel

wo 13 mei, 2009 19:24 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Nee..niet uit het spiraaltje. Vanaf vorige week woensdag gaat het niet echt goed meer, op het weekend na. Toen had ik 2 hoofdpijn vrije dagen, maar maandag begon het gewoon weer opnieuw. Echt een gigantische dip. vanwege de vele hoofdpijn natuurlijk, maar nog meer om dat deze periode van niet gebruiken echt is mislukt. Het grootste probleem is om niet in de ziektewet te raken en daardoor toch te slikken. Het gaat hierbij om imigran. Ik stel het wel zo lang mogelijk uit, maar uiteindelijk toch weer wat innemen. Het probleem is dat ik het vaak niet weg slaap. Er komt dus ook veel agst bij kijken. bang dat je niet kan werken. Ja..eigenlijk moet je [verwijderd woord] (sorry voor het woord) aan je werk hebben, maar TNT is al niet zo'n goede werkgever momenteel. het feit dat ik binnen 3 jaar op straat sta zegt wel genoeg. Toch volgende week met de teamcoach rond te tafel. Tot die tijd hoop ik dat het toch weer beter wordt en weer die zooi net meer hoef in te nemen.
Enorm balen momenteel...

Weet imiend eigenlijk wat het verschil tussen gewone imigran en imigran ftab is? Ik krijg de goedkoopste van de apotheek, dus geen ftab.

Wel goed van de meeste dat het zo goed gaat en dat je er uiteindelijk ook echt op vooruit gaat. Daar doe je het voor!!!!!!

Groetjes weer,

Har

wo 13 mei, 2009 19:24
Profiel

wo 13 mei, 2009 20:51 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Alhoewel je er weinig aan zult hebben....ik leef met je mee Harry! Vind het echt heel rot om te lezen dat je zo in een dip zit. Kan je niet op de één of andere manier proberen deze week te vergeten en je vast te houden aan de 6 weken daarvoor? Ik snap hoe belangrijk je baan is, zeker in deze tijd, maar als je nu bv een week de ziektewet in zou gaan dan kun je misschien de draad weer oppakken (van de medicijnvrije periode). Volgende week heb ik m'n eerste gesprek met een psycholoog die aan de hoofdpijnpoli is verbonden. Het schijnt dat die je ook een heel eind op weg gaat helpen met hoe om te gaan met migraine en je werk etc. Heb jij zoiets weleens gedaan? Probeer de boel te mobaliseren via neuroloog, hoofdpijnpoli, bedrijfsarts of wat je maar kan verzinnen om ervoor te zorgen dat je probleem SERIEUS wordt genomen! Kom op man, laat je er niet onder krijgen! Ik heb m'n migraine en medicijngebruik zelf jarenlang niet serieus genomen maar merk dat, sinds ik zo'n 3 maand geleden letterlijk 'op' was en de huisarts belde met die mededeling, er mensen zijn die wíllen en kunnen helpen. De hoofdpijnpoli belt me regelmatig om te vragen hoe het gaat, ik krijg 2x per week fysiotherapie en nu dus ook psychologische hulp.
Over die Imigran...ik kreeg op een gegeven moment van de apotheek opeens sumatriptan. Dit zou dezelfde werking hebben als Imigran Ftab. Dat bleek niet zo te zijn. Met m'n huisarts overlegd en nu krijg ik weer Imigran Ftab maar daar moet m'n huisarts bij iedere uitgifte een stempel op zetten omdat het anders niet vergoed wordt door de verzekering. Die vergoeden bij voorkeur dus de allergoedkoopste variant maar dat is dus te omzeilen als je huisarts meewerkt.
Harry, zet 'm op!

wo 13 mei, 2009 20:51
Profiel

wo 13 mei, 2009 22:08 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Dank je voor de opbeurende woorden Anne. Dat is het fijne van dit forum, dat je elkaar kan steunen.
Ik zal zeker weer de boel op gaan pakken. Ik zal wel moeten!!
Ik moet het ook op meerdere vlakken gaan aanpakken. Ik moet toch weer naar de neuroloog over een maand.
Hie dan ook moet dit probleem worden opgelost. Ik probeer het in ieder geval, maar in de praktijk is het toch wel moeilijk hoor.
Ik hoop dat het gesprek met m'n werk nu eens begrip opleverd.

Die sumatriptan heb ik dus ook, ondankt bij mij Ftab is voorgeschreven.
De apotheek zei dat het dezelfde werking heeft, maar volgens mij werkt Ftab sneller.

ik blijf natuurlijk gewoon m'n berichtjes achterlaten..
ik ga er toch echt weer met goede moed tegen aan hoor!!

Sterkte allemaal maar weer!

Har

wo 13 mei, 2009 22:08
Profiel

wo 13 mei, 2009 22:32 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Als je gaat stoppen met medicijnen om medicijnafhankelijke hoofdpijn uit te sluiten moet je dit goed voorbereiden. Dat je jezelf ziek kunt melden als je een aanval krijgt hoort daar ook bij. Kun je dit niet regelen met je werkgever en arbodienst dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen, dan wordt het veel te moeilijk. Schakel dan je neuroloog in om te bemiddelen.
Tot voor kort stopte ik elk jaar 1 maand met alle medicijnen tegen hoofdpijn, ik melde mij dan voor de hele periode ziek en liet dit 1 maand voordat ik ermee begon op mijn werk weten zodat ze vervanging konden regelen. Bij de arbodienst heb ik nooit problemen gehad hierdoor.

wo 13 mei, 2009 22:32
Profiel

do 14 mei, 2009 13:55 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Als een werkgever in je wil investeren, is het zeker verstandig om het zo aan te pakken zoals jij dat beschrijft Henk. Het probleem bij mij is alleen dat mijn werkgever (TNT) totaal niet meer wil investeren, want we moeten er zowiezo uit.
Voor TNT is het zelfs gunstig als je langdurig ziek wordt, want dan krijg je geen mobiliteits budget mee.
Mijn leidinggevende heeft aangegeven bij en migraine aanval een injectie te zetten, even een paar uurtjes te gaan liggen en dan diezelfde dag de rest van je tijd vol te maken. Zo gaan ze met je om....
De bedrijfsarts kan alleen een advies meegeven, waar TNT overigens lak aan kan hebben. Verstandig is dit natuurlijk niet.
Toch zal ik inderdaad via de neuroloog proberen iets te regelen, want ik moet wel voor mezelf gaan kiezen, nu het nog kan.
Stoppen met medicijnen en werken onder grote werkdruk is onmogelijk, al probeer je dat natuurlijk wel. Mij is het dus niet gelukt....

Wordt vervolgd....

do 14 mei, 2009 13:55
Profiel

do 14 mei, 2009 16:38 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Nou, vandaag heb ik een slechte dag. Heb nog geen Imigran geslikt maar ze lonken nu toch wel. Zit tegen m'n menstruatie aan te hikken, had vanmorgen een gesprek op m'n werk (wat overigens goed verliep) en ben morgen jarig (altijd beetje stressen de dag ervoor)....blijkbaar genoeg redenen om zeer stevige hoofdpijn te ontwikkelen.
Ja Henk, het is heel aangenaam en waarschijnlijk ook noodzakelijk dat je werkgever meewerkt maar dit blijkt in de praktijk dus vaak niet zo te zijn. De vraag is wel of je je daar bij neer moet leggen, ten koste van je eigen gezondheid.
Harry, hoe is het nu? Hoeveel Imigran heb je nou geslikt de afgelopen tijd? Of houd je het niet meer bij...
Ik hoop dat het bezoek aan de neuroloog nog iets op gaat leveren!
Sterkte!

do 14 mei, 2009 16:38
Profiel

do 14 mei, 2009 18:54 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

anne puck schreef:
Ja Henk, het is heel aangenaam en waarschijnlijk ook noodzakelijk dat je werkgever meewerkt maar dit blijkt in de praktijk dus vaak niet zo te zijn. De vraag is wel of je je daar bij neer moet leggen, ten koste van je eigen gezondheid.

Hoe je werkgever hier mee omgaat wordt ook voor een groot deel bepaald door de verzekering die hij heeft afgesloten. Een UWV voorlichter vertelde mij ooit dat veel werkgevers een arbo-premie per werknemer betalen waarvoor een wasmachinemonteur niet eens komt voorrijden. Weinig reden dus om veel rekening met je werkgever te houden, begrip moet wel van 2 kanten komen.

do 14 mei, 2009 18:54
Profiel

vr 15 mei, 2009 14:00 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Gefeliciteerd Anne!
Hopelijk heeft de hoofdpijn niet gigantisch doorgezet, en heb je vandaag geen last.
Ik heb nu vanaf maandag elke dag wel of een halve of hele imigran ingenomen. Vandaag gelukkig weer een goede dag. Hopelijk zet deze trend zich voort dit weekend.

Prettig weekend allemaal.

Har

vr 15 mei, 2009 14:00
Profiel

vr 15 mei, 2009 16:48 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Gefeliciteerd Anne!
Ik hoop ook dat je vandaag een goede dag hebt.

En harry, tja ik weet nie wat ik moet zeggen.. Ik hoop gewoon dat het weer de goede kant uit zal gaan met je. Maar inderdaad als je werkgever niet mee werkt is dat erg moeilijk!
Heel veel sterkte ermee, vind het knap dat je gewoon weer positief doorgaat.

vr 15 mei, 2009 16:48
Profiel

za 16 mei, 2009 16:08 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Thanks!
Heb gister 2 Imigran gehad...je wilt tenslotte toch de dag doorkomen met alle visite en vandaag was het ook weer helemaal mis. Heb tot 16.00u liggen janken, kotsen etc. en toen uiteindelijk een halve Imigran genomen waardoor ik nu, nog wel wat zombie-achtig maar zonder misselijkmakende migraine weer uit bed ben. Voor mij is het nu duidelijk dat ik migraine heb die heel duidelijk gerelateerd is aan mijn menstruatieperiode. Nu er voor zorgen dat ik niet, zoals voorheen, na die periode doorga met het slikken van Imigran etc.
Goed weekend nog!

za 16 mei, 2009 16:08
Profiel

za 16 mei, 2009 16:31 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Hmm..da's wel balen ja! Maar je bent nog steeds heel goed bezig Anne.
Kijk inderdaad wel uit om niet weer terug te vallen. Vaak is het na 1 keer innemen verleidelijk bij elke hoofdpijn weer wat in te nemen. Ik heb ruim een week weer zo geleefd en dat voelt beroerd hoor (ook mentaal).
Gisteren en vandaag niets meer ingenomen en dat gaat gelukkig weer goed. Hopelijk kan ik het nu weer oppakken, al moet ik wel duidelijke afspraken gaan maken met m'n werk om echt 3 maanden niets meer te slikken.
Anne...hou vol hoor!!! Je bent zo goed op weg. Maar het is wel beroerd als je weer zo'n aanval hebt gehad. Kunnen maar weinig mensen zich voorstellen!!
KOP OP!!

Groetjes,

Har

za 16 mei, 2009 16:31
Profiel

di 19 mei, 2009 22:29 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Pffff...het lijkt wel of ik weer in de beginfase van het stoppen met medicatie zit. Nadat ik vrijdag en zaterdag Imigran heb gehad,doe ik het inmiddels al wel weer 3 dagen zonder maar dat het nou echt een pretje is kan ik niet zeggen. Constant een migraine-achtige hoofdpijn. Gelukkig hoefde ik gister en vandaag maar halve dagen te werken, dat scheelt natuurlijk heel erg.
Word er momenteel wel een beetje moedeloos van. Ben nu 8 weken bezig, heb in die tijd op 5 dagen Imigran geslikt (5,5 in totaal) dus zou nu toch zo langzamerhand wel verlost moeten zijn van eventuele medicijnafhankelijke hoofdpijn?! Ik hoop maar dat er na deze week van matige tot ernstige hoofdpijn weer een periode aanbreekt die beter verloopt.
Harry, ben je al bij de neuroloog geweest? En hoe is het verder met je nu de werkweek weer begonnen is? Nog bedankt voor je opbeurende woorden. Het is inderdaad heel moeilijk te snappen voor mensen die er zelf geen last van hebben, zoals bv mijn partner. Helaas heeft mijn oudste zoon ook heel veel last van hoofdpijn dus die begrijpt het, jammergenoeg, wel.
Loes, hoe is het met jou? Hou je nog steeds vol?
Groetjes Anne

di 19 mei, 2009 22:29
Profiel

wo 20 mei, 2009 16:14 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

jeetje zeg, dat zijn geen leuke verhalen van jullie?
Ik leef echt met jullie mee. Het is echt niet leuk om weer zoveel last te hebben.
Anne, t ging zo goed, wat zal het dan frustrerend zijn dat t nu weer een stuk minder gaat.. En wat zul je daar moedeloos van worden..
En Harry, ik hoop dat het met jou inmiddels wat beter gaat? En heb je op je werk iets kunnen regelen?

Beetje rot om dan nu te zeggen dat het hier eigenlijk best heel goed gaat.
Vorige week een hele week geen enkele hoofdpijn gehad.
Gister en eergister wel weer een beetje. maar deze hoofdpijn is echt dragelijk. Kan er zelfs nog wel dingen om doen als ik wil..
Ik hoop dus dat het zo blijft.. Zit inmiddels op ruim 9 weken.
Nog 3 te gaan en dan zit "de termijn"erop!!!
Had nooit verwacht dat ik het zou kunnen, het zou halen en dat het zou helpen..

Ik wens jullie in ieder geval veel sterkte, hoop dat er snel weer hoofdpijnvrije dagen komen zodat jullie er ook weer tegenaan kunnen.

wo 20 mei, 2009 16:14
Profiel

vr 22 mei, 2009 21:23 Bericht Re: Weer opnieuw proberen....

Nee hoor Loes, juist héél fijn dat het met jou zo goed gaat!
Ik heb eens terug gelezen wat jij vanaf het begin geschreven hebt en in het begin was je niet echt blij. Je zag het een paar keer ook echt niet meer zitten en zie waar je nu bent! En dat geeft mij dan ook weer moed.
Ik heb na m'n menstruatiemedicatie :grin: niets meer geslikt maar heb wel iedere dag een zeer aanwezige hoofdpijn. Ook erg last van m'n nek.
Harry, het is wel érg stil aan jouw kant......gaat 't nog een beetje?

vr 22 mei, 2009 21:23
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende