homepage kopzorgen forums
HelpZoekenInloggen
Registreren

[ 3 berichten ] 
 nog maar weer eens aura's met en zonder hoofdpijn 
Auteur Bericht

di 06 okt, 2009 13:54 Bericht nog maar weer eens aura's met en zonder hoofdpijn

hallo. ik ben via via hier terechtgekomen, hoewel ik me afvraag of ik hier wel goed zit...

nou ja, komt mijn verhaal: ik ben inmiddels 66 jaar, man, en heb al meer dan 20 jaar sporadisch last van aura's, soms gevolgd door vreselijke koppijn, en soms ook helemaal niet - zoals vandaag.

er gaan jaren overheen dat ik nergens last van heb, en dan ineens komt er weer zo'n periode dat ik een paar keer redelijk kort achter elkaar een aanval heb. de afgelopen week tot 3x toe, waarvan 2x gevolgd door hoofdpijn. ik heb een rustig leven, geen nerveuze spanningen, en het komt zomaar ineens op.

vroeger begon het in de periferie, een klein stralenkransje, dat breidde zich dan uit tot het m'n hele gezichtsveld besloeg. ik kon dan een tijdje niet goed zien, maar dat was na een half uur, 3 kwartier voorbij.

de laatste 'aanvallen' beginnen allemaal als een blind puntje PAL in het midden van m'n gezichtsveld. ik kan dan dus gelijk niet meer goed lezen (ik zat vandaag achter de pc toen het begon).

ik heb ook nog ergens gelezen van iemand die iets soortgelijks had, PLUS oorsuizingen/gepiep. heb ik ook, de laatste tijd. weet natuurlijk niet of er verband is...

en dan nog iets wat niemand kan verklaren: ik had vroeger een leesbril, plus 3,5. naarmate mijn verweg zichtvermogen afnam werd mijn leesvermogen zeg maar juist GROTER! ik lees nu al geruime tijd helemaal zonder leesbril, en noch de huisarts noch de opticien hebben enig idee.

nogmaals: of er enig verband is weet ik niet, maar het heeft wel allemaal met m'n hoofd te maken. natuurlijk krijg je dan noties van gezwellen, tumoren, enge dingen dus.

hieronder een plaatje dat ik tegenkwam en dat vrij precies weergeeft hoe die aura er bij mij 'uitziet'. komt dat een van jullie bekend voor?

Afbeelding

di 06 okt, 2009 13:54
Profiel

do 08 okt, 2009 14:42 Bericht Re: nog maar weer eens aura's met en zonder hoofdpijn

Ik heb niet van die creatieve aura's helaas... :ewink: Maar ik herken wel die ruis in het midden van het plaatje. Soms zie ik vlekken voordat de hoofdpijn op komt zetten. Maar meestal zijn het andere voorverschijnselen, zoals een oor dat dicht zit, kaak klem, nekpijn... dat soort.

Bijzonder dat je ogen beter zijn geworden! Ik heb ook geen flauw idee hoe zoiets kan...

do 08 okt, 2009 14:42
Profiel

do 29 okt, 2009 21:55 Bericht Re: nog maar weer eens aura's met en zonder hoofdpijn

ik herken die gele grote kring heel goed!!

het is super vaag altijd het begint klein en wordt steeds groter en dan stopt het ... het lijkt net of als je in een lamp heel lang heb gekeken en dan weg kijkt en dan naar iemands gezicht... daar lijkt het wel op,

ik heb trouwens ook soms last van die kleine puntjes maar dat duurt een seconden en dan is het weer weg, meestal als ik heel ingespannen zit te leren of werken of moe ben.

do 29 okt, 2009 21:55
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]