hallo. ik ben via via hier terechtgekomen, hoewel ik me afvraag of ik hier wel goed zit...
nou ja, komt mijn verhaal: ik ben inmiddels 66 jaar, man, en heb al meer dan 20 jaar sporadisch last van aura's, soms gevolgd door vreselijke koppijn, en soms ook helemaal niet - zoals vandaag.
er gaan jaren overheen dat ik nergens last van heb, en dan ineens komt er weer zo'n periode dat ik een paar keer redelijk kort achter elkaar een aanval heb. de afgelopen week tot 3x toe, waarvan 2x gevolgd door hoofdpijn. ik heb een rustig leven, geen nerveuze spanningen, en het komt zomaar ineens op.
vroeger begon het in de periferie, een klein stralenkransje, dat breidde zich dan uit tot het m'n hele gezichtsveld besloeg. ik kon dan een tijdje niet goed zien, maar dat was na een half uur, 3 kwartier voorbij.
de laatste 'aanvallen' beginnen allemaal als een blind puntje PAL in het midden van m'n gezichtsveld. ik kan dan dus gelijk niet meer goed lezen (ik zat vandaag achter de pc toen het begon).
ik heb ook nog ergens gelezen van iemand die iets soortgelijks had, PLUS oorsuizingen/gepiep. heb ik ook, de laatste tijd. weet natuurlijk niet of er verband is...
en dan nog iets wat niemand kan verklaren: ik had vroeger een leesbril, plus 3,5. naarmate mijn verweg zichtvermogen afnam werd mijn leesvermogen zeg maar juist GROTER! ik lees nu al geruime tijd helemaal zonder leesbril, en noch de huisarts noch de opticien hebben enig idee.
nogmaals: of er enig verband is weet ik niet, maar het heeft wel allemaal met m'n hoofd te maken. natuurlijk krijg je dan noties van gezwellen, tumoren, enge dingen dus.
hieronder een plaatje dat ik tegenkwam en dat vrij precies weergeeft hoe die aura er bij mij 'uitziet'. komt dat een van jullie bekend voor?